Gå till innehåll

Inkapslad goniopora


Rekommenderade inlägg

Har en röd/rosa goniopora. Igår var gonioporan mycket mindre än vanligt och idag är det ett som ett slemigt hölje. 

Läst att man ska punktmata flera gånger i veckan. Vi har matat två gånger i veckan med red seas Reef energy coral nutrition A B

Vad har hänt?

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar faktiskt inte mina. Har läst att man skall mata och köpte div korallfoder men använder rätt sällan det, tycker det kan vara bra att ha till hands om jag råkar få lite låga näringsvärde. 

Undrar om det inte räcker med fiskmat som flyger omkring etc. 

Jag har dessutom mina relativt strömt, har läst att dom brukar höra hemma i partier där det är lite mer turbulent vatten. 

 

Kan tyvärr inte hjälpa till så mycket, är rätt ny själv, men om du tar lite bilder före och nu plus lite standardvärden som du har i akvariet så blir det lite lättare för andra som läser. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mig veterligen behöver gonis inte matas alls..

Inkapslad i brunt slem låter tyvärr mycket som det bakteriella brown jelly disease som drabbar främst euphyllior och i så fall är den nog körd. Men just goniopora är jag inte bra på så ta det med en nypa salt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...