Gå till innehåll

Deltec sc2561


Rekommenderade inlägg

Jag tittade på Deltecs bruksanvisning och det finns ingen original luftljuddämpare. 

Men det är ingen avancerad teknologi så du gör lätt en själv.

Du behöver en hård plastburk med hårt lock på en deciliter eller lite till. Borra ett hål i ena änden så att luftkranen precis går att sticka in.

Borra ett hål i andra änden så att du precis kan tvinga in en slangstump i samma grovlek. Den behöver vara 10 - 20 cm lång.

Färdig.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Titta du ordentligt Stig? Den finns ju med i reservdelskatalogen, har inte tittat i bruksanvisningen dock så vill inte tala emot dig i onödan. Men den finns med i reservdelskatalogen iaf, fast den är felmärkt där ser det ut som. https://www.theaquariumsolution.com/sites/default/files/downloads/Deltec 2017 Spare Parts List_7.pdf 

 

Den är numrerad som 13 på spränskissen men det är fel, det är del 14 som av någon anledning är uppmärkt som silikonslang dock. Skrivfel, eller så är det fel på mina ögon. Artikelnumret är 81160500 och det är samma ljuddämpare som de flesta av Deltecs SC skummare har. Finns här tex: https://www.shop-meeresaquaristik.de/Protein-skimmer/Deltec/Spareparts-Deltec-Skimmer/Deltec-TC-SC-Serie/Deltec-Silencer-for-TC-SC-Serie-81160500::14501.html men de flesta saltbutiker kan nog ta hem den.

 

Dock är det som Stig säger lätt att bygga en själv med.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du tittat här Om du inte hittar den där - skriv en rad till dem - de är väldigt hjälpsamma
 
MVH Lasse

Hej
Tack för tipset, stämmer att dom hade den. Ska vara samma för alla i sc serien.
Men frakten kostar ungefär samma som för delen...
Totalt 350 kr för en sån, något surt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på gång med att beställa från dem. Det är en enhetsfrakt. Om du verkligen vill ha den så kan vi samköpa - så betalar du bara frakten för att skicka via postnord från Göteborg till Stockholm (plus grejen givetsvis :) ). Återkom via PM om du är intresserad.

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på gång med att beställa från dem. Det är en enhetsfrakt. Om du verkligen vill ha den så kan vi samköpa - så betalar du bara frakten för att skicka via postnord från Göteborg till Stockholm (plus grejen givetsvis  ). Återkom via PM om du är intresserad.
 
MVH Lasse

Mer än gärna!
Kan swischa dig med en gång så lägger du till den i din korg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...