Gå till innehåll

Växtsätt goniastrea


j0nas

Rekommenderade inlägg

Om jag ställer min goniastrea på botten av karet, kör utan sand, kommer den då att växa fast i glaset eller bygger den en egen platta? Vill inte riskera att skada korallen om jag behöver flytta den någon gång i framtiden. 

 

Plan A var att låta den växa ner över en större ls men har svårt att placera den stabilt och utan för mycket ”luft” under den.

 

Tack för hjälpen ?

 

 

47FFBBA9-9100-4279-A61C-6B188FC3D748.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag nånsin varit med om det, men risken finns nog som du säger att den kan växa sig fast med tiden. Jag har min liggandes av sin egna vikt på en hyfsad platt ls -skiva på sanden och där växer den snart fast med stenen, om den inte redan har gjort det. Jag hade nog hellre satsat på något sånt med en klick lim under än direkt på glaset :)

 

 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppar på av nyfikenhet. Köpte en rödalg på LS idag, och jag skymtar en goniastrea i mellan c.a 2-3 cm i kvadrat. Ska dom vara lågt placerade (sanden), eller kvittar det ? Stenen med rödalgen placerade jag ganska högt upp, som en bakgrund till mjukisarna som ska placeras nästa vecka ( har precis kommit igång med levande), är det o.k ?

 Det är ingen bra bild, men ni kan kanske se den mitt i ?    MVH: HasseIMG_20190329_181345.jpg.a7edef180ee41d7ed47703a474b20a74.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...