Gå till innehåll

Limma korall


Verkenius

Rekommenderade inlägg

Ta bort pluggen eller ej är mestadels en ren smaksak, den kommer ju bli övervuxen så småningom, tar dock lång tid, men det kan vara enklare att limma...för versus nackdelar  :)

 

Jag har bara använt DD och det tycker jag funkar ok, ett tips är att ha lite superlim också, det tar man en klick av närmst korallen och närmst stenen så att säga. Epoxyn kan ta många timmar att härda medans superlimmet håller allt på plats på en minut. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

13 minuter sedan, danne031 sa:

Ta bort pluggen eller ej är mestadels en ren smaksak, den kommer ju bli övervuxen så småningom, tar dock lång tid, men det kan vara enklare att limma...för versus nackdelar  :)

 

Jag har bara använt DD och det tycker jag funkar ok, ett tips är att ha lite superlim också, det tar man en klick av närmst korallen och närmst stenen så att säga. Epoxyn kan ta många timmar att härda medans superlimmet håller allt på plats på en minut. 

Ok. Kommer nog ta bort pluggen. Tror jag. Har en som håller på att lossna så kan ju börja med dem ocj se hur det går. 

 

Men om man använder båda. Varför inte bara använda superlim? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, danne031 sa:

Superlim härdar fort och är kanon till små saker, epoxy blir hårdare och har mycket högre hållfasthet när det väl härdat. För att motsvara en puttekula epoxy så lär du behöva 3 tuber superlim :)

Låter som det kommer bli båda då. He he. 

 

Har skaffat nya pumpar inne i karet med mer tryck så mina SPSer står inte kvar så måste limma dem. Har dragit mig lite men du är det dax :)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...