Gå till innehåll

Vortech mp10wQD snurrar inte


Scubahawk

Rekommenderade inlägg

Hej alla goa!

 

Se min videolänk på pumpen. Min mp10wQD vill inte snurra längre. :(

Den liksom bara ger en knuff om jag petar lite på den. That's it.

Vad kan vara trasigt? Jag har badat "wet side" i vinäger och vatten så den är helt ren. Testat den i akvariet med och utan mellanlägget men inget fungerade.

Och som ni ser i videon kan jag inte ens utföra en "hard reset". Såg en video på nätet där man öppnar upp styrenheten och plockar ut "RF modulen" och sätter tillbaka den men det hjälpte inte det heller.

Echotech Marine gav mig bara tipset att tvätta "wet side" i vinäger och testa igen....?

Någon som har någon ide? Vilken del är det fel på? Var kan man få den fixad?

 

Tack alla!

Video på min mp10

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för mode på controllern? Blinkar ju hejvilt.

Den ska väll lysa med fast sken på nån färg..

Du kan ju plocka isär våt delen genom dom tre hakarna på plattan med för att se hur det ser ut där.

 

Finns också en guide här på forumet tror jag som byter lager på en så e den utanför garantitid så kan du ju plocka isär och se så det snurrar lätt där och inget som skurit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, turboadde sa:

Vad har du för mode på controllern? Blinkar ju hejvilt.

Den ska väll lysa med fast sken på nån färg..

Du kan ju plocka isär våt delen genom dom tre hakarna på plattan med för att se hur det ser ut där.

 

Finns också en guide här på forumet tror jag som byter lager på en så e den utanför garantitid så kan du ju plocka isär och se så det snurrar lätt där och inget som skurit.

 

Hej Andreas.

japp, redan gjort allt det där. Den snurrar fint och är hel och ren.

Jag vill ju tro att det är något med controllern tyvärr. :( Det är som en blinkande julgran.?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej folk.

jag tror jag lokaliserat felet på den här till synes kassa kvaliteten! :(

hittade tråden @turboadde tipsade om och tyckte kullagren kanske hackade lite så jag skruvade isär pumpen. Innan jag ens började såg jag att kablarna satt löst på ngt vis. Och när jag öppna den såg jag det ni ser på bilden. Den orangea är ju till och med helt av! Så hur i hela friden ska man löda detta nu?! Ska se om EcoTech har nåt å säga om det här. Pumpen rörs ju inte så varför skulle detta vara ”slitage”?

1D2A35BF-51EB-4010-8EC0-2BED15B38A54.jpeg

C7EBE6D9-62EE-4569-BB25-8D96424D97D2.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, det gjorde min med. Men det verkar inte ha hjälpt.

och evotech svarade nyss med:

In that case, you will want to purchase a new MP10QD motor.  I would recommend contacting your local EcoTech Marine dealer for more information on ordering a dryside.

Alex Young
Customer Service Manager

 

troligt att jag köper det när det kostar nästan lika mycket som ny. Hej då ecotech. :(

besviken att de inte ens kan sälja loss den delen när det till och med finns ett ”part number” påklistrat på den från just echotech. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...