Gå till innehåll

Lantanklorid produkter - användning och rekommendationer.


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Hej allesammen.

 

Jag undrar lite om någon kan dela sina erfarenheter med produkter som innehåller/baseras sig på lantanklorid.

 

Just nu använder jag rowaphos till mitt system. Jag har ett stort system med en extrem belastning så det går mycket rowaphos i systemet vilket i sin tur blir dyrt när jag inte får köpt större pack än 5 liter. 

 

Mitt fosforvärde pendlar mellan 20-50 ppb och jag önskar att få ett mer ekonomiskt alternativ och ett enklare alternativ.

 

Ni som använder lantanklorid:

 

- Vid vilka halter av fosfor/fosfat fungerar lantanklorid bäst? 

- Skulle det vara effektivt för mig med mina halter att använda lantanklorid eller det är stor risk att jag nollar värdet?

- Påverkar lantanklorid både fosformätning och fosfatmätning så att jag kan se resultatet av användningen?

- Hur länge har ni använt lantanklorid sammanhängandes?/kan ni rekommendera användning av lantanklorid över lång tid?

- Vilka produkter rekommenderar ni?

- Hur har ni använt produkten och över hur lång tid


Tacksam för svar från alla som har erfarenheter med å använda lantanklorid eller produkter som innehåller det. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...