Gå till innehåll

Erfarenhet Nero 5


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Nån som har erfarenhet av Nero 5? Sugen på att prova, de verkar ganska smidiga.

Är dock lite tveksam till magneterna, de har 13mm som max enligt AI, läst lite och några verkar få det att funka på tjockare medan de funkar sådär redan runt 1/2 inch som de borde fixa.... Jag har 15mm...

Men nån som kört dem ett tag och kan ge lite input?

 

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en, haft den ca 3 mån, är så pass nöjd att jag beställt en till. Har den på ett reefer 170 så kan inte uttala mig hur den sitter på tjockare glas. Hade innan tunze 6045. Enorm skillnad på flödet, hade problem att placera 6045 pga att flödet är som en skärande stråle vilket inte passar mina koraller som tex euphyllia. Bytte till en tunze 6020 men tycker den är bedrövlig, ställer man upp flödet minimalt blir det ordentliga vibrationsljud samt hela pumpen rör sig på pulse mode. 

 

Neron är närapå ljudlös, kan höra den om jag sätter örat emot. Flödet är mycket bredare. Kör den dock max 60% under en period. Större delen av tiden 40-50 %. Tycker appen är väldigt bra och enkel. Har även en Hydra som styrs via samma app. Väldigt smidigt.

 

Vet inte om det hjälpte dig så mycket :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...