Gå till innehåll

Mindstream - någon som vet hur och om den funkar?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

https://reefbuilders.com/2015/07/29/answers-top-10-questions-mindstream/
"The effective part of the MindStream is the replaceable discs that contain the light-sensitive chemical pads."

https://store.mindstreamh2o.com/shop/products
Kostnaden för apparaten är $995, sedan tillkommer abbonnemang på testskivor:

"Subscription plans start at $34.95/month and will be purchased within the MindStream web app after you have received your monitor.

...

Monitors and discs ship to US only"

Så alltså från $420 per år, plus startavgiften. Det kan man få många ICP-tester för, å andra sidan är Mindstream-testerna betydligt tätare.

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den har de lovat i 3 år nu. Bygger på ljusteknik som är väl utvecklad inom medicinen. Ett exempel är den lilla hättan du sätter på tummen som sedan mäter din syresättning. Är nog framtidens testmetod faktiskt. GHL kommer ut med en mätare i höst som jag tror kommer att bygga på den här tekniken (observera - tror) Seneye bygger på samma teknik.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag inte alls säker men har för mig att seneye har fått sådär omdöme för sin noggrannhet. 

Jag har ju iofs en liggandes som jag aldrig använt till annat än par-mätare. 

Kanske skulle testa dom plattorna jag fick med förutsatt att jag inte behöver betala något. 

Återkommer efter att jag undersökt. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Lasse sa:

Den har de lovat i 3 år nu. Bygger på ljusteknik som är väl utvecklad inom medicinen. Ett exempel är den lilla hättan du sätter på tummen som sedan mäter din syresättning. Är nog framtidens testmetod faktiskt. GHL kommer ut med en mätare i höst som jag tror kommer att bygga på den här tekniken (observera - tror) Seneye bygger på samma teknik.

 

MVH Lasse

Tänker du på GHL's ion exchanger? 

Osäker på om det är värt pengarna för att få direkt värden men denna tar ju likväl inte "allt" man vill.  

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste så sent som i förra veckan på R2R att de första exemplaren ska skickas ut snart. Med tanke på hur många år den varit "på gång" ska man nog inte ropa hej för snart ;)

Sen när den kommer till Europa är väl en helt annan historia kan en misstänka. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ett väl förankrat märke som GHL har lite mer stabilitet i sina uttalande om när produkterna skall komma och funktionalitet. 

Håller i pengarna tills jag hör mer från GHL. 

 

De skulle komma med matare också. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag ingenting om men läste någonstans att man kunde vara med och lägga in pengar (fortsatt) vilket då gjorde att man fick ett "test" ex av enheten. 

Men å andra sidan har jag redan gjort det på andra ting och väntar fortsatt på de produkterna nu så här några år efter det som var det ursprungliga leveransdatumet :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...