Gå till innehåll

Kulfisk


SkUrT

Rekommenderade inlägg

Tjena!

var på fiske&Fiskar idag och såg en kulfisk...tänkte höra om de är någon som sitter inne med lite information om denna firre innan köpet bestämms....är väldigt tacksam för svar M.V.H////|\\\Ken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag hade en kulfisk Saddle Valentini Puffer och det enda den rörde var min mussla inget annat så kanske funkar om man inte har musslor. Denna fisk fastnar väldigt lätt i pumpar mm man skall nog inte ha för stark cirkulation efter som det är en långsamt simmande fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja har 2 st puffers. 1 solandri å en Valentini, dom kekar på mina stream utblås, så att dom inte skulle klara stark cirkulation kan inte stämma.. dom e grymma på att simma..

dessa fiskar e rellativt snälla.. pickar som sagt på musslorna ibland ( om dom inte får tillräckligt me mat )

läser man om dom så behöver dom ca 150L vatten / styck

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 år senare...
har 2 st puffers. 1 solandri å en Valentini...

dessa fiskar e rellativt snälla.. pickar som sagt på musslorna ibland ( om dom inte får tillräckligt me mat )

Jag har en bräckvattenkulfisk (fluviatilis) som även ska klara saltvatten, men det som avskräcker mig från att stoppa i honom i saltburken är att de tydligen kan ta div mindre lägre djur/invertebrater. Det positiva är att de enda sådana jag har är sniglar. (förutom koraller)

Men så sökte jag på "kulfisk" och hittade detta gamla inlägg...

Tyckte det lät lovande att hbmannens kulfiskar "bara" åt på musslorna, och inte på sniglarna. (men han kanske inte har några sniglar?)

Såg att det var 3 mån. sedan hbmannen var på guiden, så han kanske inte ser detta.

Men det kanske finns någon annan som kan delge sin erfarenhet med kulfiskar, och om de har gett sig på typ Astraea- och Turbosniglar?

(Astraea har väl isf lite hårdare skal Turbo?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...