Gå till innehåll

Projekt Shroom room, saltvatten i källaren


Illustratören

Rekommenderade inlägg

30 minuter sedan, mikoto sa:

Sten! Spännande. Har du någon finurlig plan på hur du ska ta hål så bra som möjligt eller tänker du bara "göra det" och hoppas du inte slår ut allt för stora flisor när du går igenom? Har övervägt att bygga en borrjigg så jag kan borra halvvägs från varje sida av glaset för att undvika att få de retliga flisorna. Men måste kunna centrera borret isf. Har använt glashålsåg med pelarborrmaskin en gång, det var det bästa jag testat än så länge. Men våra pelarborrar står bägge så dumt till att det är lögn att arbeta med någon större skiva nära de.

Stenen var ju lika bra att beställa tänkte jag. Då kan jag testa aqua scape och planera det under längre tid. Testa, flytta runt och ändra om och om igen tills jag blir nöjd.

Testade att borra på frihand och det fungerade bra, så jag kommer nog bara ”göra det”. Kommer ju dessutom inte limmat glaset när jag borrar, så om det skiter sig får jag helt enkelt beställa ny glasskiva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
On 2019-11-27 at 07:40, peterj66 sa:

Snyggt jobbat! Hur har du tänkt scapen? Jag köpte också min sten tidigt så att jag kunde experimentera med scapen i lugn och ro. 

Blir rätt öppen scape, med ett större stenröse och en ”ö”. Kommer se lite kalt och luftigt ut innan korallerna växt till sig och tagit över. Sedan kommer jag köra svart sand i ”finburken”. Har en vision om en majoritet av lila,blå, röda, rosa koraller i burken och sedan köra en algätare, sixline och möjligen en liten puffer. Sparsam belastning och enkel skötsel är målet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så där ja, burken uppe. Ska även måla baksidan på bortre kortsidan svart.

väggen som avrinningen sitter på blir fortfarande genomskinlig. Kommer vara Sten mot den så större delen av den kommer döljas. 

Kommer även bygga en liten låg hylla åt sumpen. Sen kan installationen börja lagom till jul.

BBE4164F-128E-4461-8CC2-39D816C7A51C.jpeg

Ändrat av Illustratören
  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...