Gå till innehåll

vad tillsätter ni i karet


fredrik.tern

Rekommenderade inlägg

tjena

ni som får fram kraftiga färger på era spser,

vad tllsätter ni i era vatten vilka spårelement tillsätter

ni? vilka värden har ni i era kar? jag får mina att växa

men det går inte lika fort som era verkar växa och jag

får inte lika skarpa färger på dom.

mvh fredde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Troligast kommer du att få minst 3 svar av varje person som håller på och grottar i detta ämne! Så du kommer nog bara att bli förvirrad om nu någon ger sig in i träsket att förklara vad de gör och hur de har koll på sina tillsatser.

Här kommer de flestra bara att säga läs allt du hittar på nätet, böcker är ofta några år gamla i sin info när de kommer ut! Och det har hänt massor de sista åren. Kika på Tyska, Italienska, Franska, Amerikanska sidor, det finns många vackra akvarier med otroliga färger. Läs och sålla, prova sen det som du tror på!

Däremot finns det en grund som alla med vackra småpolypiga koraller i sina akvarier står på.

Rent vatten, man kan aldrig fuska med vattnet. Skippar du vattenbyten, städning allmän god akvarievård som städa skummare, rensa ur filter osv. Kommer du i långa loppet inte att nå de där riktigt fina färgern! tillsatserna är ofta det som gör det sista på toppen, de gör oftast inte grovjobbet. Man kommer faktiskt riktigt långt utan en massa "hemliga fixa färg" droppar.

Så rent friskt vatten fixar det mesta faktiskt (och bra ljus och cirkulation).

Jag har 25-27 grader i karet

Fosfat 0

Kh 7,5

Ca 410

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...