Gå till innehåll

Affär i London?


petrol

Rekommenderade inlägg

  • 10 månader senare...

Det var inte mycket information jag hittade här när jag planerade min londonvistelse. Eftersom alla trådar om just london länkar hit tänkte jag bygga på med lite egna erfarenheter.

På grund av att staden är så j-kla stor och att min fickvän ville göra annat än att springa runt i akvariebutiker så valde jag tre ställen på schans. Det blev en affär som låg i närheten av vår bas, en i centrum och en i angel.

Affär 1: Tropical and marines. Har en mycket snygg deltec burk i skyltfönstret och ytterligare 2 displaykar i affären. De koraller som säljs kommer från dessa. De har en vägg med saltvattensfisk som går i små skitiga burkar med massor av matrester i. Fiskarna är rejält övergödda, personalen är verkligen glada i att mata sina djur. De har även en sötvattensvägg med lika övergödda fiskar. Då butiken ligger långt från centrum och endast har ett par displayakvarium att titta på är den kanske inte värt ett besök.

Affär 2: Aquarium design group: Denna butik ligger på 6 adresser intill varandra. Namnet i kombination med adressuppgiften gjorde att det kändes som ett naturligt val. Den ligger centralt och är ganska så lätt att hitta. I skyltfönstret har de två saltkar med enorma drakfiskar, vid tillfället nerlusade med pricken. Affären var inte så stor som adressuppgifterna skvallrade om. Vid en första skymt ser affären inte mycket ut för världen, guldfiskar och plastväxter. Jag var på väg ut ur butiken när min flickvän utbrast "det verkar vara mer därnere".....Now were talking. Källaren håller förutom lågfrekventa sötvattensfiskar från afrika och saltvatten. De har sjukt mycket fisk och ganska så välsorterat på koraller. I källaren finns det även en akvariumutställning som inte är så dum. Massor av displayakvarium i både sött och salt. Designkunskaperna är det inget fel på, en del är riktigt snygga. Synd bara att de inte verkar hinna med underhållet fullt ut. En pärla var ett knappolypsnano som var helt grymt. Denna affär är klart värt ett besök, dessutom nära centrum.

Affär 3: Seadragon. Ett riktigt bottennapp. Enligt databasen på practical fishkeeping har de både tropiskt, marint och diskus. Men i själva verket är detta ett litet hål i väggen specialicerat på alla de mest groteska formerna av slöjstjärtar. Om du inte är ute efter freekshow så gör dig inte besväret. Puben mittemot är däremot inte så dum, klassisk engelsk pub med god öl och öppen spis. Det var just vad min trötta kropp behövde efter denna långa dag.

En hel dag och 3 butiker. Nästa gång DU åker till London, besök aquarium design group och ytterligare mins en butik så kan vi tillsammans få ihop en hyffsad infobas om butikerna.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...