Gå till innehåll

Emils 375 liters


watter

Rekommenderade inlägg

Tänkte starta en tråd om mitt bygge på mitt nya 375 liters kar. Beställde karet för en vecka sedan och det kom idag :) Jag kommer bygga på detta ett tag framöver och kommer updatera denna tråd med bilder och info om byget :) Två 250 watt e40 sockel Mh armaturer är inköpta sen några veckor tillbaka.

Kom gärna med komentarer om vad jag kan göra bättre mm :)

Teknik:

375 liters aqualel är inköpt

2*250 watt e40 MH är inköpt

Skummare kommer bli en Deltec APF 600

Returpump kommer från sumpen blir nog en AS new-jet 3000

Cirkulationen kommer bestå av en Tunze turbelle streamer 12 kit med singelcontroller som ska täcka hela framsidan på karet, bakom stenar och på ytan kommer delvis returpumpens utsprut att vara. Kommer säker kompletera med någon extra pump där det kommer behövas.

Kommer säkert blir mer men kommer ej på mer nu, uppdatera senare :)

Lägger upp lite bilder på karet och på MH:n

post-2318-14468912730497_thumb.jpg

post-2318-14468912730638_thumb.jpg

post-2318-14468912730765_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 886
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har inte kört länge men mina AS newjet går mycket tyst och bra. Jag har 3 olika som jag använder och det är tysta alla 3. Dock har det varit frågetecken på deras kapacitet kontra höjd. Det har sagts att de är sämre än utlovat men det tror jag inte är ovanlig. Har dock inte testat genom att mäta då det inte varit intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja har 2 newjet 3000 pumpar som du kan få gratis. mina låter som den värsta skördetröskan. orkar knappt me ljudet då ja blandar nytt vatten me dom.. köp en eheim istället så får du en bra å tyst pump..

har en OR3500 å en 6500 som oxo låter så man bli tokig.. dom får gå som utedamms pumpar numera..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...