Gå till innehåll

Vad står ditt användarnamn i forumet för


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sillen är ett smeknamn jag fick av en kompis när jag gick på mellanstadiet en dag jag hade blå jacka. Sen kallades jag för det under många år tills jag flyttade hemifrån och bytte bostadsort. Finns fortfarande några av mina gamla polare som tilltalar mig med sillen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yemkela är en låt från Blindsides senaste album. Inte favoriten, men jag tyckte det lät så fint, så jag heter det överallt på nätet.

Sedan på konserten berättade sångaren att det är namnet på en liten aidssjuk pojke i Afrika, och att låten handlar om honom och frustrationen över att inte kunna hjälpa. Gissa om det blev knäpptyst i lokalen då...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Draedon = känns lite mer svårförklarat.. det hela började i mitten/slutet på 90-talet när jag muddade (Multi User Dungeon, textbaserat online rpg). Skulle börja spela vampyr i en klan och behövde hitta på ett lämpligt namn.. Då helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, kom jag bara på "Draedon". Det lät bra och passade bra in i rollspelet.

Gjorde en snabb sökning på internet, resultat = 0 träffar. Och eftersom ingen annan använde namnet fick det bli det.

Sen rullade det på, jag använde namnet till diverse forum och communitys osv och det är fortfarande kvar.

En liten kul grej nu, så här nästan 10 år efteråt så får man 3610 träffar på "Draedon" via google. Den första sidan google visar står jag för, men det finns massa andra som har börjat använda namnet.. En kvinna i USA har döpt sin son till Draedon. Vet i fan var hon fick det ifrån, kanske bara tog det ur luften som jag en gång i tiden gjorde. Finns även ett konsultföretag som heter Draedon m.m. m.m. :)

Jaja, så var det. Och helvete rent ut sagt.. jag framstår ju som värsta nörden nu ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...