Gå till innehåll

Bildredigering online.


Jaken

Rekommenderade inlägg

Hittade denna sida. Bildredigering online.

http://www.webgraph.se/kundtjenst.html

Anpassa, beskär och ändra enkelt bildstorleken utan att krångla i Paint eller något annat standardprogram.

Nu kan du ändra storleken på dina bilder direkt på nätet så att de passar till forumets storlek. Bra att ha om man inte sitter vid sin vanliga dator eller inte har tillgång till bildredigeringsprogram som tex. Photshop.

(ingen inloggning krävs)

- testa gärna funktionen och lägg in en bild i denna tråd.

-----------------------------------------------

*edit*

Hittade en bättre prova istället den bildredigreraren som ligger längre ner i denna tråd, den är bättre,Webbild

-----------------------------------------------

post-839-14468913063823_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, nu när jag googlade efter fler liknande online-redigerare så dök det upp fler.

Denna är bättre!

Här är en variant som var lite mer avancerad med fler funktioner än den första jag la in.

Webbild

Du behöver alltså inte ladda hem något program, utan gå bara in på sidan så kan du redigera bilden direkt på nätet.

(och -ja, akvariet på bilden är mitt... Not!)

post-839-14468913064062_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel lösning på litet problem.

Själv har jag alltid Photoshop igång på min dator (jobbar dock som bildredigerare), och det är ju inte så svårt att ändra storlek på en bild.

Tips: Lägg in och spara ett funktionsmakro i PS så kan "ni" använda det när ni ska anpassa bilderna. Kolla i hjälpen under funktionsmakro eller makro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 3 månader senare...
  • 5 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...