Gå till innehåll

Velken pump i Deltec 1060


PeterP

Rekommenderade inlägg

Har en deltec 1060 skummare. Nu har ena pumpen lagt av(elfel) och jag vet inte om jag kan köpa en helt vanlig Aquabee 2000/1 eller om det är någon modning gjord på denna så jag måste köpa deltec original.

Har någon bytat pump med framgång och vet vilken som fungerar? Har frågat på några web shoppar men inte hittat någon som vet.

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var också det första jag tänkte när jag skulle börja leta men så läste jag instruktionsboken där det stod:

The whole range of Turbo Skimmers are fitted with Aquabee, which have permanent magnet motors.

Men när man går in under reservdelar står det mycket riktigt att 1060 har en Eheim 1060 pump. Men nu kommer nästa problem. Går den att köpa? Kollade några web shoppar men ingen som har den.

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte Deltec 1060 skummaren som diskuterades. I så fall är det förmodligen Aquabee 2000 l/tim som för närvarande sitter i skummaren. Möjligt att man bytt ut dessa precis som på skummaren nedan.

Dessutom så verkar det som om Deltec har bytt en del pumpar tex har Deltec apf 600 nu en pump som heter Aquabee 2000AS (10 w) istället för Aquabee 2000/1 (38 w).

H

NG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...