Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

så nu ringde globefish... de ville ha 8500kr.. är detta ett bra pris? aldrig köpt ett nytt akvarium innan så vet inte riktigt vart dom brukar ligga i pris.. men tyckte inte det va så blodigt.. men ska ringa tillbaka till dom i morgon och ge svar..

edit.. kom på att jag frågade glasmästaren här hemma om vad bara glaset kostar.. en vi känner.. han ringde och kollade och dom sa att det kostade 1500 kr per kvadrat meter.. så 8500 kr för allt glas och arbete, silicon kan inte vara mycket pengar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara ett helt nytt akvarium och jag tycker det är ett riktigt bra pris ! :)

Globefish kändes för mig seriösa och mycket erfarna då jag beställde mitt akvarie av dem. Erik hade även beställt där tidigare.

Men ditt akvarie lär ju väga BLY iaf. Det gjorde mitt i 12mm och det är bara 250x80x70 .. PUH! Tror jag räknade ut det blev ca 240 kg med alla mittstag och förstärkningar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dock så vet jag att även dem bästa kan göra fel. Mitt mittstag hade dem som sagt placerat en bit in över mitt hål på akvariet för genomföringen.. så det blev en liten miss )=

Om man är noga med hur siliconet ser ut på botten så ska man nog säga det för i mitt 70cm höga kar så hade dem nog siliconat lite fort och slarvigt. Mkt silicon-slabb där. Men det var riktigt snyggt, jämnt och fint siliconat på alla rutor ovanför bottenglaset! :)

Och i Eriks akvarie så hade dem totalt missuppfattat vart han ville ha sin bottengenomföring och satte den i sidan på akvariet.

Men jag skulle även vilja säga detta att det med mitt mittstag som kom in över hålet så var det inget jag såg förrän jag kom hem och inget som jag direkt nämnt något om. Sade bara vart jag ville ha mitt hål.

Och ang Eriks hål på kortsidan och inte i bottenglaset så var det en kommunikationsmiss mellan Börje och Erik. Och det löste dem på Globefish genom att borra ett nytt hål och ge Erik en bit att limma igen det med + en tub silicon. Vi blev helt klart nöjda!

Om man ska vara säker på att få allt gjort så var noga med att förklara hur man vill ha det, skicka gärna in en ritning om man kan med mått och allting. Och även att man får det hela bekräftat :)

Då kan jag varmt rekommendera Globefish!

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fiend: tyckte det som gick sönder nu vägde bly å det va ju bara i 10mm.. så det nya nu i 12mm lär ju inte väga minder.. Jo dom uppfatningarna jag har fått av dom över telefon än så länge är att dom är seriösa.

Om du går från 10-> 12mm glas och ditt förra t.ex vägde 200 kg så väger ditt nya 240 kg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mr_cheezy: Det är problem som jag/vi lägg kunde ha undvikit om vi varit mer noga med att speca hur vi ville ha det. Ex genom att skicka ritningar och fått bekräftelse tillbaka. Nu blev allt vårt iaf gjort i all hast =)

Du kan ju avvakta tills jag hunnit fylla akvariet i morgon ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fiend.. tror nog inte att deras akvarium är dåligt =) så det är jag inte oroad för.. skulle ringa tillbaka till han i morgon å snacka lite om akvariumet så ska förklara noga för han + att jag kommer sicka ritningar om hur jag vill ha hålen..

en fråga dock.. stolek på hålen i botten.. har läst här på forumet olika hela tiden.. allt från 61-65mm hur stort ska det va till 50mm genomgöring.. så det inte blir förstort..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har tur cheezy. Jag tog ett 60mm hål som dem fick borra upp. Det passade som ett SMÄCK för min genomföring för 50mm! :D

Typ en halv millimeters marginal på gängorna tror jag det blev tillslut..

Så hålet får 5 plus av 5 möjliga av mig ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det är några problem om du bifogar en ritning. Jag gjorde en i 3D och skickade åt dem så mitt hål blev rätt, men då hade jag ju inte satt ut några mittstag i min ritning och därav kom mitt hål lite fel..

För mig så var det hur värt som helst att få hålen borrade. Oändligt jobbigt att dremla upp 2 st så stora hål i 12 mm :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men ditt akvarie lär ju väga BLY iaf. Det gjorde mitt i 12mm och det är bara 250x80x70 .. PUH! Tror jag räknade ut det blev ca 240 kg med alla mittstag och förstärkningar

Jag vet, av erfarenhet, att 300x80x80 i 19mm glas väger 650kg. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...