Gå till innehåll

Nya Inköp av fiskar, Anemon & Sjöborre!


Shark Of Sweden

Rekommenderade inlägg

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Vilken överraskning! Så billig var den trots allt inte då...

Tycker att det är riktigt svagt att så många erfarna akvarister i den här tråden uppmanade Timmy som nybörjare att ha kvar anemonen under de förutsättningar han hade eller inte erbjöd sig att ta hand om den. Det är frågan om ett av de svåraste djuren man kan ha inom hobbyn och de är i många fall hotade i naturen tack vare hobbyn. Det är dags att vi visar lite mer hänsyn till reven om vi vill ha kvar den här hobbyn i längden.

Mycket svagt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken överraskning! Så billig var den trots allt inte då...

Tycker att det är riktigt svagt att så många erfarna akvarister i den här tråden uppmanade Timmy som nybörjare att ha kvar anemonen under de förutsättningar han hade eller inte erbjöd sig att ta hand om den. Det är frågan om ett av de svåraste djuren man kan ha inom hobbyn och de är i många fall hotade i naturen tack vare hobbyn. Det är dags att vi visar lite mer hänsyn till reven om vi vill ha kvar den här hobbyn i längden.

Mycket svagt!

Vilka menar du har uppmanat honom att behålla djuret?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka menar du har uppmanat honom att behålla djuret?

Det får du kolla upp själv, jag tänker inte börja namnge folk och de flesta tyckte att han borde avstått från köpet vilket var helt rätt. Jag tycker som sagt att det är svagt att hålla en annan linje än att det var direkt olämpligt för Timmy att skaffa anemonen och att det enda alternativet var att lämna tillbaka den eller sälja vidare den. Det står jag fast vid. Jag vet också att flera på forumet verkar tro att de här djuren är en förbrukningsvara och då blir jag förbannad (och nej jag tänker inte börja namnge denna minoritet angående detta heller).

Att du bestämde att behålla djuret själv Timmy var ju ganska uppenbart efter sådana här kommentarer i tråden från ditt håll även efter att du fått klart för dig av flertalet inlägg att djuret hade mycket små chanser i ditt kar. Jag är faktiskt förvånad att fler inte blev ordentligt upprörda efter detta:

"hehehe den e verkligen jättestor och kostade 295:- vilket jag INTE tyckte va farligt alls:-)"

"va jag vet så e salthalten rätt, och tempen e rätt! "

"men jag tycker dom e betydligt bättre än Den som ligger borta vid ASTRA ZENIKA . Den gubben klarar jag inte! Han e så påstridig, och pratar bara skit om många andra! Man känner sig som en fjärt i havet när man e hos han! Därför handlar jag hos Herkules!"

"Nej lämna tillbax den tänker jag inte göra! Jag är en kämpe och vill testa! Ge mig gärna råd om hur den skall skötas så skall jag nog få den att frodas!:-)"

OSV

Sedan struntar jag fullständigt om du lärt dig något av detta, du borde ha lyssnat på mer erfarna akvarister från början och inte sett djuret som en förbrukningsvara, det var där inlärningen borde skett inte efter du spolat toaletten.

Lycka till med dina kommande projekt "kämpen", det lär du behöva!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...