Gå till innehåll

Nya Inköp av fiskar, Anemon & Sjöborre!


Shark Of Sweden

Rekommenderade inlägg

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

E det vanligt att den drar ihop sig lite på kvällen? annars planerar den nått nu....

Ha ha... kanske daggs för "tankeöverföringen"... har du läst godnattsaga för den? ;)

Skämt osido, det är levande djur... de har alltid något för sig. Vad, vette gudarna dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag idag vaknade va jag mkt spänd på att se om den satt kvar och det gjorde den:-)) Betyder det då att den gillar platsen eller e det för tidigt att säga än?

Satt uppe till 03.00 inatt och pluggade på om Anemoner så vet betydligt mer nu!

Så va det dags snart att gå till jobbet så vi får se om den e kvar när jag kommer hem åxå!:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plugga på du, det går säkert bra det här, du har redan fått några grundläggande råd för det här med anemoner såsom att skydda pumpinsug och att se över ljuset.

Vi har alla (Alla som är mänskliga iaf) impulsköpt saker och det tycker jag inte vi ska klanka ner så mkt på Timmy för. Han verkar ju villig att studera och lära sig om anemonen och förhoppningsvis oxå göra de förändringar som kan vara nödvändiga för att ge den ett bra liv.

Skulle vara kul o få se lite fler bilder på den!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu idag satte jag för insugena till pumparna med filterskum! Sen riktade jag även 3 av dom 5 pumparna mot anemonens översida! *inte undersidan för det stod att den då kunde ha en tendens att släppa sitt fäste! Så nu får vi se hur den reagerar! Den skall tydligen ha mky flöde av vattten som skall svepa över den! Håll tummarna! Jag återkommer vid 19.00 tiden:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir intressant att se hur detta går? Jag ska själv starta ett akvarium och om allt går bra kommer jag förmodligen att köpa en anemon av typ Bubletip eftersom dessa ska vara "enkla" att ta hand om. Mitt akvarium ska jag utforma efter anemoners krav och det är dom som styr projektet.

Tänkte först planer på en magnifica men dessa gick i stöp efter allt jag läst och hört. De e dumt att äventyra ett liv på grund av att JAG inte har möjlighet eller kompitens att hålla den nöjd.

Denna tråd har tydligen väckt mycket irritation Timmy, men du knatar på du. Kanske kommer du bli en av de som lyckas med din anemon. Skansen har ju faktiskt lyckats med Magnifica och deras har ju faktiskt klonat sig själv ett antal gånger om jag inte minns fel.

Måste erkänna att jag blev lite sur när du inte ens visste att du köpt en Magnifica, och då tänkte jag bara: -Ajöss med den!!!

Läs läs läs och läs är mitt råd, hade du bott i Uppsala kunde du lånat böcker av mig. Lycka till nu, jag kommer följa denna tråd med STOOOORA ÖGON.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Timmy, bara så du vet så är det inte första gången hetska diskussioner drar igång beträffande anemoner, ta det inte personligt. Vi som varit länge på forumet har sett många döende/dödsdömda och förolyckade anemoner i trådarna här.

Här är ett exempel

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9703

Hoppas det löser sig för dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja mitt flrra akvarium (8 år sen) blev helt utplånat när min H.Magnefica dog.

Hade bra ljus och cirkulation och allting, men förmodligen något dåliga vattenvärden, så den dog och sen dog allting annat i akvariet på några timmar..

Så, ta som sagt åt dig av råden och kolla alla värden och ljuset. för det är ett mkt vackert djur om man får den att leva :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...