Gå till innehåll

Vintertid ställ tillbaka klockan


wrang

Rekommenderade inlägg

Ja då har man gjort denna tabbe igen gått upp 1 timme för tidigt!

Natten mellan den 28:e och 29:e oktober är det återigen dags för oss att återgå till det som egentligen kallas för Svensk Normaltid.

Enligt regeln nedan ska vi alltså sätta tillbaka klockan en timme. Skiftet sker under natten mellan den 29 och 30 oktober. Troligen kl 03.00 (vilket åtminstone förr i tiden brukade leda till att krogarna kunde hålla öppet en timme extra).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har man gjort denna tabbe igen gått upp 1 timme för tidigt!

ja det är inte direkt ovanligt att man råkar göra det :) men i år gick det bra! förutom att man håll på att försova sig ist, lite pinsamt det oxå när man fått en timme x-tra att sova, och personen som jag skulle lösa av var inte lika glad då han fick sitta 9 timmar på jobbet i natt ist och vänta på mig som kom precis i grevens tid!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som vanligt gör jag och min fru misstaget igen. Hon ställer om klockan i köket(den enda vi har som inte är automatisk) innan hon går och lägger sig(efter mig). Jag tittar på klockan i köket när jag går upp, glömmer bort alla tidigare erfarenheter och ställer om den. Medveten om tidugare års händelse förbannar jag sen min dator som inte ställt om sig och ställer om den. När mobilen envisas ställer jag om den med.

Sen kommer nånn ¤#¤, som då naturligvis glömt detta med vintertid, och snor tvättstugan 2h för tidigt!!! Efter en stunds gruffande börjar jag fundera på fjolårets ungefär liknande händelse....

Ibland kopplar aldrig kablarna....

mvh Mattias

edit: Dessutom kom det en gäng snorungar utklädda till en massa hemskheter och ringde på dörren igår kväll. Det tog en kvart innan nämnda kablar kopplade att svensk handel, troligtvis av fylleskäl, flyttat halloween till lördagen innan sista oktober.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Önskar att jag kunde glömma. Jobbar i natt så det blir till att stå ut en timme extra :x

Man kan ju alltid hoppas att någon av de som ska avlösa oss i morgon har glömt, då kan man gå hem iallafall :jävul:

Skämt åsido så är det lätt att glömma, har gjort det själv någon gång, alltid lika surt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...
  • 4 år senare...
  • 6 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...