Gå till innehåll

Syds 350-liters kar


Syd

Rekommenderade inlägg

Tappade sugen i våras på burken så den har bara stått där och puttrat hela sommaren.

Den var ganska igenvuxen och trångt för fiskarna.

Men satt och läste på guiden om revpelare och tyckte det såg spännande ut med alla goda idéer här finns, så jag gör ett ryck till och gjorde en ombyggnad i helgen och det känns genast roligare igen, tänkte dela med mig till andra som kanske känner som jag. här kommer ett par bilder hur det såg ut innan.

post-2168-14468913360811_thumb.jpg

post-2168-14468913360891_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det blev ganska (luftigt) med betydligt större yta för fiskarna att röra sig på, kommer att försöka med mer stenkorraller än tidigare, det får sätta sig ett tag nu.

Bytte till en högre bänk det gjorde mycket det också den gamla var bara 40 cm denna är 60 cm.

post-2168-14468913361627_thumb.jpg

post-2168-14468913361722_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jens jag har en gul kirurg en hawaiineses och två paletter ihop med den svarte

(kan inte namnen) och de går ihop som ett litet stim.

Det verkar som de uppskattar den större ytan att röra sig på, för det har blivit mer aktivitet jag bytte pumparna i samband med ombyggnaden till flera små istället för två med samma kapacitet det verkar de tycka om (strömmar från olika håll)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Calle det stämmer som Ove säger, jag hyrde maskin och borr av Cramo, det gick väldigt lätt att borra man fick bara låta bli att trycka för då sprack stenen när borren gick genom.

Jag borrade en sten med en korrall på och det gick bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev ganska (luftigt) med betydligt större yta för fiskarna att röra sig på, kommer att försöka med mer stenkorraller än tidigare, det får sätta sig ett tag nu.

Bytte till en högre bänk det gjorde mycket det också den gamla var bara 40 cm denna är 60 cm.

Jag vill inte vara någon olyckskorp men är bänken anpassad för akvariet? Tycker den ser lite klen ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Christer vi får hoppas att bänken håller den är avsedd för detta akvarie, jag har bara inte monterat luckorna, måste borra om hålen till gångjärnen, pga att jag sågade av sidorna 11 cm innan jag monterade ihop den.

Både akvariet och bänken kommer från zooplanet.se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...