Gå till innehåll

Ny artikel: Saltvattenskemi för nybörjare


Scooby_doo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 6 månader senare...
  • 7 månader senare...
  • 1 år senare...
  • 1 månad senare...

Fantasktiskt bra!! Nu förstår till och med en så´n som jag lite mer och känner mig betydligt mindre osäker nu när jag skall starta upp mitt första saltvattenskar. Att det sedan finns superkunniga som i denna tråd "rättar och pekar" får vi nybörjare bortse ifrån. Som någon sa.... bilda dig en egen uppfattning och studera dina invånare. Tack än en gång.:woooow:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Blev det nån version 2??? Jag tycker fortfarande efter några år i hobbyn att sådanahär dokument kan vara till stor hjälp i vissa situationer... Inte minst om man stöter på nya akvarister som behöver hjälp att förstå grunderna i kemin...

Mvh.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henrik är ej aktiv längre vad jag vet, och när jag frågade om just en version 2, med rättning av stavfel och kanske en tilläggsartikel om kolkälla, så fick jag svaret att han hade börjat på den, men inget som var klart. Kanske man skulle ta kontakt med honom och se ifall man hade kunnat få göra en version 2...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag har faktiskt börjat på en revision och kommit ca. hälften, just med tanken att höra om man fick lägga ut den annars för eget bruk. Dock har jag ännu inte kontaktat Henrik. Har vi någon kontaktuppg.?

Tycker detta är ett av de bästa dokument som finns på SVG så en revision och uppdatering tycker jag hade varit kanon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra och lättläst artilkel, men delen med nitrat och fosfat skulle i mitt tycke behöva ändras, då det där framstår som att noll-värden är att eftersträva. Risker med brist på dessa ämnen bör åtminstone nämnas i sammanhanget :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...