Gå till innehåll

andreas percula 90


andreassofus

Rekommenderade inlägg

hej!

startar en ny tråd om mitt kommande akvarium. som en del säkert har läst så har jag tidigare planerat att bygga ett kar med bänk och sump själv helt från början, men så blev inte fallet.

dels för att jag tror det blir för svårt eftersom jag är nybörjare och dels för att det kommer att bli för dyrt.

men efter en del läsande och funderande så kom jag fram till att ett färdigt akvarium var mer passande till mig.

hittade då ett percula 90 som "laggeman" här på guiden hade till salu.

efter att vi hade diskuterat lite så slog jag till. har nu lagt en handpenning på karet och ska hämta det efter julen (kanske efter nyår)

så vad tror ni,, har jag tagit ett klokt beslut?

eftersom alla här på guiden verkar vara bildtokiga och uppskattar bilder så kommer jag att lägga upp bilder redan från det att jag sätter mig i bilen i värmland och tills jag är framme till slutdestinationen malmö. ca 110mil tur och retur.

sen kommer jag att lägga upp massor av bilder steg för steg på hela starten samtidigt som jag kommer att ställa ca 1000000 frågor om dagen på olika saker om hur jag ska gå till väga för att få en så bra start som möjligt.

så dom som är intresserade och är villga att hjälpa mig med mitt akvarium är hjärtligt välkomna att skriva i den här tråden vare sig det är tips eller kritik, jag uppskattar allt.

ju mer tips destå bättre :)

ja det var väl allt just nu, så får vi se vad som händer nu framöver.

tack så länge!

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Redan en tråd Andreas? :) Det gick fort.

Bjarne: Jag har inte uppfattat det som fullt tillräckligt när jag hade det igång.

Det sitter 4 cirkulationspumpar av märket AquaBee, modell UP 2000L, varav en är retur från "sumpen".

Visst kan man sätta i fler om man vill, men de ska få plats också. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Andreas