Gå till innehåll

andreas percula 90


andreassofus

Rekommenderade inlägg

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Får du loss det lilla röret nån gång, kan du tala om hur du gjorde för jag fick ej heller bort mitt när jag skulle rengöra min skummare.

jepp ja fick bort den.. jag skruvade bort pumpen och sen tog ja en skruvmejsel och tryckte in i de hålet där pumpen satt. det var inte så svårt när man väl kom på de :)

eller nu såg ja att du frågade om ja fick bort röret.. det var inte röret ja skulle ha bort utan det var locket bara som hade fastnat..

men kolla länken från simonstorp som wrang skickade.. det var en bra beskrivning på alla delar på skummaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har tagit en tunna från jobbet nu.. den rymmer 120kg lim egentligen ,, ser ut som en vanlig brå regntunna. tunnan är helt ren för limmet som har varit i är i en stor tjock plastsäck som är i tunnan.

tänkte kanske att man kunde ha osmosvatten eller nåt i.. vore det en bra ide eller?

jag tycker att det luktar lite lim i tunnan så nu står den utan lock och får luftas ur ordentligt.. sen ska jag även skölja ur den med varmt vatten och skrubba lite ifall ifall.

skulle ni ha vågat använda den? eller har jag egentligen ingen användning för en sån tunna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kör skälv med 4 st 100l limspänner o en 200l blå regntunna o de har varit lim i alla

(Trälim ) Har inte varit några problem med dom skölj ur dom o rengör o denntligt bara sen kan du låta vattnet stå i en vecka sen rengör du igen så är den klar för o ta i bruk

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då får jag ta och rengöra den noga innan då.. fast jag vet egentligen inte vad jag ska använda den till , men jag har sett att många har tunnor.. knaske man kunde ha den full med osmosvatten hela tiden som man använder till att fylla på avduntat vatten med?

pimo,, tror inte jag ska ha den nära karet, inte så snyggt att ha den i vardagsrummet. vad är dsb förresten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har börjat fundera lite på vad jag ska ha för koraller och liknande i mitt akvarium. ska absolut inte ha några svåra grejer i mitt akvarium.

har tänkt mig att ha stjärnpolyper och och rörmaskar i alla fall, tycker dom är otroligt snygga. finns det inte nåt som heter knapp polyper oxå?

kan ingen komma med lite tips om lätta koraller.

har en 150w MH lampa 20000K och 3x18w lysrör. så watt antalet per liter blir ju inte så mycket. blir jju bara 0,68w/l är detta för lite ljus? har ju läst att man ska i alla fall ha 1w/l

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en väldigt dum fråga kanske men nybörjare som jag är så tycker jag det är bättre att fråga än att gå o undra hela tiden.

har läst att många tycker att osram 67 är ett väldigt bra altenativ till blåljus. nu undrar jag om det är t5 eller t8 rör?

sen undrar jag oxå om det finns 18w osram 67 rör och vart man kan köpa dom i så fall.

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en väldigt dum fråga kanske men nybörjare som jag är så tycker jag det är bättre att fråga än att gå o undra hela tiden.

har läst att många tycker att osram 67 är ett väldigt bra altenativ till blåljus. nu undrar jag om det är t5 eller t8 rör?

sen undrar jag oxå om det finns 18w osram 67 rör och vart man kan köpa dom i så fall.

/Andreas

https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=58&cat=10&page=1

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...