Gå till innehåll

Saltvattensföreläsning i Linköping 12/2


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kalasfina Tomas!

Verkar som om det är riktigt sug efter dem, hehe!

Ni som tar med fraggar lägg gärna upp bilder här ni också! Det är alltid kul att se vad som kommer att dyka upp!

Jag kommer nog att ta med mig lite ovanliga Montioporer!

Här är några fraggar jag tar med! Tyvärr inte samma skärpa som Tomas bilder!

fr2cn8.th.jpg, fr4qp3.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kalasfina Tomas!

Verkar som om det är riktigt sug efter dem, hehe!

Ni som tar med fraggar lägg gärna upp bilder här ni också! Det är alltid kul att se vad som kommer att dyka upp!

Jag kommer nog att ta med mig lite ovanliga Montioporer!

Här är några fraggar jag tar med! Tyvärr inte samma skärpa som Tomas bilder!

fr2cn8.th.jpg, fr4qp3.th.jpg

Fina kan man förhandboka ;). Ska bli riktigt trevligt på måndag, tyvär så har jag inga fraggar att bjuda på rätt tomt på koraller i mitt kar. har iof xenia om nån är intresserad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå där vilde Wille!! Vet du om det finns nån som kan rigga upp en kamera under föreläsningen?

Nej , tyvärr. Blir inget sådant!:ledsen:

Länk till vår auktionstråd om ni vill kika eller om ni vil lägga in era auktionsgods där oxå.

http://www.linkopings-akvarieforening.net/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=39&func=view&catid=12&id=484#484

Kom även ihåg att Korallfisken har öppet efter mötet för de långväga mötesdeltagare.

Ett lotteri med fina salt pryttlar har vi oxå, så glöm inte lottpengar!:smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har vi haft en av årets akvaristiska höjdpunkter i Linköping.

Tomas Ländström från Uddevalla höll ett högintressant föredrag om hur man förökar och odlar stenkoraller hemma i sitt vardagsrum för en hängiven publik,som kom från nästan hela Sverige.

Lokalen var knökfull, precis som vi befarade. 60 åhörare var vi som lyssnade på detta spännande föredrag. Tomas fick förståss svara på tusentals frågor och vi tror att alla ställer upp på att Tomas är en stor kunskapskälla och som gärna delar med sig av sina erfarenheter.

Efter föredraget förärades Tomas med en T-shirt av Linköpings Akvarieförening.

Fikat var magnifikt, som det brukar vara och jag noterade att salta killar och salta tjejer äter salami i olika smaker mer än gärna. (köpte visst för lite :smiley13:)

Höjdpunkten nr 2 var auktionen förståss. Jag hade ju lite svårigheter med namnen på alla fragglarna :nöjd:, men oj vad intresset var stort att ropa in dessa godbitar.

Hoppas att ni har glädje av dessa svenskodlade koraller och diverse blötdjur.

Tack för en trevlig afton och välkommen tillbaka nästa år. Vi kommer att göra om detta, var så säkra på det.

Några bilder från höger till vänster

Kalkfilter egenhändigt byggt. En grön snygg stenkorall. Tomas beskriver hur stort nåt är.

post-2871-14468913696271_thumb.jpg

post-2871-14468913696396_thumb.jpg

post-2871-14468913696541_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...