Gå till innehåll

Lasses Red Sea Max


Lasse

Rekommenderade inlägg

  • Svar 430
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 7 månader senare...

Jag gillar det här akvariet skarpt. Som jag förstår det så använder du kranvatten och inga tillsatser. Jag undrar vilket salt du använder just nu och och om du lyckas hålla Ph och Kh stabilt utan att tillföra något. Tidigare har jag för mig att du använde kalkvatten när du tillsatte avdunstat vatten. Har du slutat med detta nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu går det bara och jag tillsätter inga tillsatser. Jag har använt flera olika salter utan problem. Bara kranvatten. Just nu finns det några stenkoraller i som fungerar bra. PH vet jag inte vad det men exempelvis KH var överaskande högt när jag mätte sist. Bytte vatten i somras - dags att göra det igen. Just nu bara en fisk med en uppgift. Jag tror att jag har en ovälkommen besökare i karet och har därför införskaffat en Picassotryckare som jag hoppas lever upp till sitt rykte.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 11 månader senare...

RIP mitt Red Sea

Detta akvarium är nu nerlagt och i morgon kommer nya ägaren och hämtar det. Tyvärr tog jag inga bilder innan allt levande försvann i tisdags men det var vackert in i det sista och har fungerat bra.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...