Gå till innehåll

380L akvarium med måtten 90x70x60 - Akvarium Nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Dags för första vatten bytet för karet. 60liter vatten med TMC ProReef saltet :kung

Värdena är bra och kör med Balling vätskor från FaunaMarin inkl "tungmetallerna" som man kan blanda ner i balling vätskorna

Kör just nu med en grotech NG3 doserpump

Vätska 1 Ca 83ml/dygn - 410

Vätska 2 Mg 65ml /dygn - 1380

Vätska 3 Kh 83ml/dygn - 8,2

Från början så startade jag med 60ml/dygn då FaunaMarin skriver att en start med 20ml/100liter vatten och dygn

-haj-

Får tömma skummarkoppen 1ggr/vecka då jag kör med lite vattnigare skum.

Har även moddat ATI BM 200 skummaren för att lättare ställa in nivån och att den blir tystare.

Kapade utloppsröret då det satt ett tele skoprör från början men har nu satt en knivventil istället. Har läst nu att 3:e generationen av ATI skummare kommer med knivventil så jag var lite före :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fint det blev! Har du fått nån nytta av mina plastgrejor då?

Tackar.

Hur går det själv där hemma

Jo vars lite ligger kvar på vinden. Skummaren är numer hos stigigemla den blev för stor för mitt underrede så fick ej av skummar koppen ;)

Fixade en ny kopp ifrån ATI och en sådan pump som är på dagens BM 250

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fyller på med lite fler bilder från dagen som gått

20070604

Denna korall ??

post-736-14468914158138_thumb.jpg

Breder ut sig på levandestenen

post-736-14468914157534_thumb.jpg

å nu sitter den fast hadde problem i början med korallen att sniglar och sjöborren hela tiden river ner den men nu blev det som jag ville ha den där

Pelaren till höger i karet börjar breda ut sig

post-736-1446891415715_thumb.jpg

post-736-14468914157359_thumb.jpg

Denna gröna staghorn fick jag utav PWIN i sommras var då som en pinne på 5cm verkar trivas där uppe så nära ljuset 3nya förgreningar i toppen sedan start av detta akvarium

post-736-14468914158416_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...

å nu sitter den fast hadde problem i början med korallen att sniglar och sjöborren hela tiden river ner den men nu blev det som jag ville ha den där

...

Enträgen vinner!

Tjusiga bilder!

Jag måste säga att dina montiporor är vackra. Har inte varit så imponerad av dessa koraller förän på sistonde!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut speciellt kompositionen av koraller på "pelaren till höger", ser mycket naturligt ut.

Korall? som breder ut sig är en vacker porites.

Den där vackra lila till vänster om pelaren..., köpt eller från LS?

Det är en montipora jag köpt växer som en potatis men börjar att breda ut sig mer å mer åt sidorna

Är inte det en montipora danae

Jo nån sort av montipora är det. Köpte den utav Marinakvariet men högg den direkt då reefzone lämnade av den hos bengt

skicka en bit till mig wrangen. :)

vill ha vill ha

Ja börjar den breda ut sig att man kan klippa nån bit så skall jag fragga upp den

Är samma korall som jag haft sedan innan. men den verkar trivas bättre där den står nu mer i mitten i karet och då ca 45cm från lysrören

montipora_corner_20061021.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag säger bara. WOW WOW

Detta är nog bland det vackraste akvarium jag har sett.

Mitt akvarium ser ju ut som en trasdocka om man jämför. Hur f*n bar du dig åt för att få det så där? o fort gick det ju oxå.

Du får helt enkelt ta o komma hit till göteborg o ge mig lite tips! lovar att bjuda på bulle oxå =)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...