Gå till innehåll

Teggner's 140 liters AM Chromis


teggner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tjusigt Fredrik. Fortsätt att bjud hem farsan så blir även vi andra glada!
Fina bilder och snygga revpelarna, det ser ju absoult helt OK ut!

tackar för de vänliga orden! jorå det kommer fler bilder ska ni se, ska ta en tripp ner till triton nu efter nyår och se vad man kan hitta för smått och gott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Va inne på Akvariehobby idag och kollade läget. Fick syn på tre små juveler som jag blev riktigt sugen på. Fick även reda på att du tagit hem 2st av dessa skönheter. Så nu får du allt slänga upp lite bilder på gobie paret.

Blev verkligen sugen på att köpa de tre som var kvar men, tvekade då jag inte vet om de skulle fungera tillsammans med okinawe i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va inne på Akvariehobby idag och kollade läget. Fick syn på tre små juveler som jag blev riktigt sugen på. Fick även reda på att du tagit hem 2st av dessa skönheter. Så nu får du allt slänga upp lite bilder på gobie paret.

Blev verkligen sugen på att köpa de tre som var kvar men, tvekade då jag inte vet om de skulle fungera tillsammans med okinawe i framtiden.

haha ja riktigt charmiga små krabater. du har rätt i att det kan bli problem mellan okinawae men vet inte, får läsa på lite om dom själv.

har en hel del bilder från flickvännen men har inte tagit mig tid att lägga upp :$

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik jag vet faktiskt inte om de skulle kunna bli problem med par av olika sorters Gobiodon (korallväktar gobies) i samma kar. Jag kommer starta med okinawe tror jag för att sedan testa med en till art när det bildats ett par.

Snygga som attan va dom där små gröna rackarna iallafall, hoppas de går bra och att det blir ett par av dem. Dessa fiskar inom familjen Gobiodon har precis som klovner mer eller mindre egenskapen av att byta kön. Så länge fiskarna kommer någorlunda överrens så är chansen stor att det blir ett par som kommer leka inom en framtid (dvs med rätt mat, vatten och förutsättningar).

Jag väntar på bilderna =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Fredrik - har du ett namn på skönheterna?

MVH Lasse

Har slarvat bort lappen med det latinska namnet men kikar upp det imorgon.

Jag väntar på bilderna =-)

Farsan var över och plåtade lite men batteriet krånglade och det var inte så många bra bilder men här kommer några.

post-2887-14468915068057_thumb.jpg

sarcofraggen från trilobiten tar sig.

post-2887-1446891506834_thumb.jpg

den här grabben gör verkligen sitt jobb.

post-2887-14468915068494_thumb.jpg

christmastree.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

puellarisen, den e lite tunn, äter den något annat än sand? de behöver matas frekvent om du har ny sand med lite djur i. Alt testa o begrav artemia i sanden, kan funka! Annars ser det så fint ut så!

Dave

Jorå den käkar både pellets, artemia och mysis, får tjocka upp den lite mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jorå den käkar både pellets, artemia och mysis, får tjocka upp den lite mer.

Ah bra! jag hade problem med min första, den vägrade ta "vanlig" mat o dog pga det. Bra att du fått den att ta annan mat!

Annars då? funkar skummare pumpar etc?

Skoj o se att det går bra för dig! Hälsa pappa från mig!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah bra! jag hade problem med min första, den vägrade ta "vanlig" mat o dog pga det. Bra att du fått den att ta annan mat!

Annars då? funkar skummare pumpar etc?

Skoj o se att det går bra för dig! Hälsa pappa från mig!

Dave

Jorå det går riktigt bra!

Det är bara skummaren som bråkar lite ibland, den liksom hackar fram.

Gjorde rent den grundligt igår men det hjälpte inte så mycket, får ta en till vända ikväll.

Själv då Davan? Du får tanka upp lite pics!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...