Gå till innehåll

Köpa bläckfisk/cuttlefish


Rekommenderade inlägg

Någon som vet någon handlare som kan ta hem/har hemma en Bläckfisk alternativt en Cuttlefish?

Har pratat med några stycken och alla säger sig att det är svårt att få hem. (lättast att ta hem är "blue ring", men lite självbevarelsedrift har jag så helst ingen sån. Visst det skulle funka men...).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en nautilus :( Fin som attan och grym personlighet men den rackarn kunde inte hålla sig ifrån pumpen. Levde väl en månad innan jag tog bort filtret på ena pumpen under en natt för rengörning. Tro fan han skulle in där o rota det blev köttfärs av tentacklerna och den repade sig tyvärr inte efter det :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är den enda Cuttlefishen jag sett till salu. Den kom på en dansk sambeställningslista som jag fick förra veckan. Fanns bara en, priset är i dkr exklusive frakt och man var tvungen att hämta på Kastrup.

post-1814-14468914017722_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blåringad bläckfisk ska man nog hålla sig borta från då de är ett av världens giftigaste djur. om man mot alla odds överlever ett angrepp kan man minst räkna med att bli förlamad och blind

Man får ju se till att ha förutsättningarna för att ha en sån isåfall. Men nej, det är nog inget att rekommendera. Läste någon artikel på reefcentral där de påstod att det inte fanns något registrerat fall där en akvarist har blivit attackerad av sin "bluering".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tonmo är forumet för dig som gillar denna typen av djur.

Läs, läs, läs och läs lite till och se till att du har alla förutsättningar som krävs för att ha en Sepia innan du köper en.

The Octopus News Magazine Online

www.tonmo.com

Lite bilder och videoklipp finns i tråden.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11641&highlight=sepia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...