Gå till innehåll

Angående kommentarer till annonser


Ahab

Skall vi ta bort funktionen att kommentera som gäst i en annons  

54 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som böjar tröttna på alla prispoliser som ständigt skall kommentera i annonser. Det är ju ingen nyhet att detta är en hobby med stora skillnader i pris beroende på var man handlar. Att en person som tex har köpt en skummare för dubbla priset hos sin lokala handlare jämnfört med vad han skulle kunna köpa den för hos en tysk webshop försöker få tillbaka lite av vad han gett är ju inte så konstigt. Om han då tar ut 60% av nypriset som väl är ett rimligt begagnatpris så kommer han ju att hamna över den tyska butiken. Men detta borde ju vara upp till köparen att jämnföra priser och göra en bedömning om han vill köpa. Tror inte det är många säljare här på forumet som är ute efter att lura folk vilket det lätt uppfattas som när 3 prispoliser börjar kommentera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är ett lysande exempel

https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=2753&cat=8

Klart att du alltid kan välja att köpa en nyinkommen vf kejsare från en lokal handlare som kan bära på vilka sjukdommar och parasiter som helst. Eller så kan du välja att köpa Keysers kejsare som funkat i över ett år i hans akvarie (tror det var ett år sedan jag var där). Valet är ditt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan hålla med om att det kan se konstigt ut i annonsen om det kommer in kommentarer till just priset. Fakta fel är väl en sak, men viket pris som står i annonsen är ju upp till säljaren att sätta ut, sen får var och en ta ställning till köpet därefter. Har man inte för avsikt att köpa varan så kan man ignorera vad som står i annonsen också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte plocka bort funktionen att kommentera överhuvudtaget? Vad ska kommentarerna göra där? Sköt frågor via PM istället..

Eller mail.. eller telefon..

Varken blocket eller speciellt många andra siter har ju möjligheter att skriva kommentarer till annonsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte plocka bort funktionen att kommentera överhuvudtaget? Vad ska kommentarerna göra där? Sköt frågor via PM istället..

Eller mail.. eller telefon..

Varken blocket eller speciellt många andra siter har ju möjligheter att skriva kommentarer till annonsen.

Tycker som Fiend. Ingen möjlighet att kommentera annonser alls. Men att inte låta gäster göra det är ett steg på vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att inte alla rensar sina pm-boxar alltid så kan kommentarerna vara kvar, men enbart för inloggade medlemmar. På det viset kan man lämna bud eller ett direkt köp-erbjudande utan att behöva gå in i forumet och påpeka för säljaren att hans inbox är full.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl upp till den som ska sälja något att se till att vederbörande kan nås på PM.

Jag tycker inte heller att det ska möjligt att kommentera annonser, framför allt inte anonymt - Det är väl som alltid, att köparen har långtgående undersökningsplikt när man handlar privat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måsste ärkjänna att jag har komenterat ett par gånger, men ibland så tror jag att folk sitter och drömmer om att göra det stora klippet på att lura folk att betala det mångdubbla av det kostar och det tycker jag är för jävligt. Jag tycker funktionen kan va kvar för inloggade. Jag har innte röstat på detta enn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker funktionen att kunna kommentera en annons som jättebra, som att man själv t.ex skulle kunna rekommendera någon att köpa dennes utrustning efter man man själv sett skicket osv.

Lite brus får man räkna med och jag ser det inte som något stort problem.

Vad som däremot är ett problem - "Gäst" får kommentera och det är verkligen helvrickat. Då kan ju precis vem som helst häva ur sig vad som helst...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...