Gå till innehåll

Resa till Korallenzucht Coburg med Reefzone


Magnus

Rekommenderade inlägg

Ja byta låter alltid bra!

Kollar över lite och ringer dig nog...

Wrang jag vet inte om det är nåt speciellt i den bemärkelsen, personligen tycker jag den är fin för att den är annorlunda.

Bifogar en bild jag hittade.

post-916-14468914113982_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KZ har 2 st 15 meters kar inte 2 st 30 meters. Och det fina med skummarna är inte bara den koniska formen utan det patenterade sättet att pressa in vatten utan pinwheel och på så sätt vara snällare mot sådant som man vill ha kvar i karet. Acropora Efflorescens var helt slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KZ har 2 st 15 meters kar inte 2 st 30 meters. Och det fina med skummarna är inte bara den koniska formen utan det patenterade sättet att pressa in vatten utan pinwheel och på så sätt vara snällare mot sådant som man vill ha kvar i karet. Acropora Efflorescens var helt slut.

2 x 15m - det var inte värst, som det heter på närkingska....

Så det var du som var där i helgen, eller?

Och besöket var...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 x 15m - det var inte värst, som det heter på närkingska....

Så det var du som var där i helgen, eller?

Och besöket var...?

Ja, jag var där i helgen. Riktigt trevligt. Fin gammal stad, god mat, god öl och god blyfot på autobahn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå

coburgol2.jpg

Lägg märke till ljusramperna. Dom var riktigt imponerande. ATI må va billiga men de här var genomtänkta och kvalité. ATI´s lilla fläktar på mitten är föga imponerande när man ser rastret på ovansidan av dessa ramper som låter värmen gå ur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tedb: Nu måste du ju sett deras lysrör live. Vad kan du säga om dom? Är de så snyggt som man tror av bilder man sett av dom? Då är det ju KZ:as Fiji purple och Coral Light jag pratar om :)

Ja, mister så snyggt är det. Jag blev speciellt impad av Coral light som gav ett riktigt vackert ljus. Inget mer overkligt blått sken om kvällarna i karet. Fiji purple var riktigt bra dom med och kommer att ersätta Gieseman Pure actinic för gott hemma hos mej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde från Korallen keller nyss. 2st stenkoraller.. Fan va billigt å bra tänkte jag.. Var glad å så..

Men nu fick jag från dom... Dom skickar inte till oss i sverige :(

Vi ska dit också så beställ genom Peter på Reefzone!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...