Gå till innehåll

Maldiverna


joney

Rekommenderade inlägg

Tjena

sitter just nu och kollar på resor till maldiverna som skall bli det nästa resmålet. nån som har varit där och har något (några) atoller att rekommendera, såg att laggeman hade varit där(har du några bilder ovanifrån vattenytan med)

mvh johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se vad jag kan få fram, har fullt upp med huset nu i helgen, men söndag kväll kan jag lägga upp lite bilder från resan.

Beställde vår resa på diveguide.nu, där har du iaf två alternativ. Vi tog den som heter Asian Dream och gjorde om lite i programmet, stannade längre på Maldiverna och skippade djungelturen i Malaysia. De kan skräddarsy er resa precis som ni vill ha den. Vi hade lite strul på Kastrup på väg till Asterdam där vi skulle byta flyg, men i övrigt så flöt allt på bara fint.(Det var inte deras fel, utan KLM's som vi skulle flyga med mellan Kastrup och Shiphool för byte till Malaysian) Malaysian Airlines med skärmar i varje nackstöd gör resan kort.

Vi valde att lägga till "All Inclusive" på Maldiverna, och det var helt klart värt pengarna!

Räknar man på vad det kostar at ta några drinkar och snacks på eftermiddag/kvällen, så är det ingen tvekan.

Hoppas ni hittar någon bra resa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där för 20 år sedan och undervattenslivet då var helt fantastiskt på den lilla ö vi var på (kommer inte ihåg namnet tyvärr). Kommer även ihåg landningsbanan på Male som såg ut att börja i vattnet på ena sidan ön och slutade i vattnet på andra sidan :) .

Du lär inte bli missnöjd!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, verkar som jag kom ihåg rätt vad gällde landningsbanan, inga små plan dom tar ner där och det är tveksamt om något liknande skulle få byggas i Sverige. Inte undra på att morsan blev vit i ansiktet när jag visade henne var vi skulle landa :) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...