Gå till innehåll

Bioted Marine!


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det står i din blogg att du lagt till varor i din webbshop men jag hittar ingen webbshop. Har jag missat något?

Hej, Webshoppen försöker jag att hinna fylla med varor samtidigt som Mountmedia jobbar på designen. Än så länge e den inte färdig att gå in på för allmänheten men jag gör vad jag kan för att hinna med den samtidigt som bygget rullar.

Om det är något du behöver så skicka mej ett mail på info@biotedmarin.se så ska jag göra mitt bästa för att göra dej nöjd.

Mvh Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Thessan de blir faktiskt väldigt bra i butiken. Bättre än jag anade när jag först började att klura på att öppna faktiskt. Även om det känns skönt att ha ett par månader till öppning så känns det ibland som väldigt långt bort och man e väl lite ivrig med att få välkomna alla. FÖR DE SKA BLI SÅ SKOJ.

Oveb är de gröna koraller som du upplever bli "fulare" ? Tråkigt om dom inte föll dej i smaken. Men du kan inte gett dom speciellt lång tid att jobba på för i din tråd står de ju att du kört utan i en vecka. Eller är de så att du inte räknar dessa som blåljus kanske ?? hmm. PAR mätningarna som du skrev att du skulle göra hade varit intressant att få reda på. Fick du samma resultat som dem på www.zeovit.com ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oveb är de gröna koraller som du upplever bli "fulare" ? Tråkigt om dom inte föll dej i smaken. Men du kan inte gett dom speciellt lång tid att jobba på för i din tråd står de ju att du kört utan i en vecka. Eller är de så att du inte räknar dessa som blåljus kanske ?? hmm. PAR mätningarna som du skrev att du skulle göra hade varit intressant att få reda på. Fick du samma resultat som dem på www.zeovit.com ?

Oj där missförstod du mig ordentligt. Jag gillar dom visst. Fast alla koraller blir inte snyggare under lila ljus. En del får lite "glåmigare" färg. Tex min M.spumosa var sjukt snygg under blått ljus men ser lite småtrist ut under Fiji P. Beige Montipora blir åxå lite fadd i färgen !

Däremot resten får en kick åt rätt håll. Acropororna ser dessutom ut att må förträffligt !

Det är rätt uppfattat att jag inte räknar dom som blå, Coral Light är i mina ögon helt vita och Fiji P är... just det lila :)

PUR-beräkningar är lätt ta fram om du bara kan ordna fram spectran och lumensvärden ;)

LDSC03013.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va bra att du gillade dom Oveb ! Ibland e de svårt att läsa mellan raderna.

Jag uttryckte mig naturligvis klantigt !! Ursäkta för det !

Fast att dom inte kan ordna fram lite fakta om rören tycker jag är direkt dåligt. Sånt får en bara att misstänka att det i själva verket handlar om en "branding" av något befintligt rör !!

Exempelvis Sylvania Grolux är ju åxå rosa/lila i färgen samt är högeffektiva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser ut att gå fort frammåt Ted!

keep up the good work.

Hur många fisk / korallkar har du planerat?

Väntar med spänning på öppningen.

Vart ligger butiken föresten?

Och skulle du ngn gång behöva hjälp. Oavsett vad det gäller så vet du vart du har mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det ligger på Korsgatan 16 10 min gångväg från Kungsbacka station. Ska ordna med nån bra kartfunktion på hemsidan.

Angående korall o fisk kar så blir det vid öppning endast 1 korallkar, men ett långt.

Fisk karen kommer att vara 24 st men dessa kommer att vara tomma i början och 10 av dem kommer att finnas i en karantän avdelning i ett annat rum än försäljningsrummet. Beställde belysning till fiskkaren idag faktiskt 24 st dimmbara 2*24 Watt med kontroll. Allt för att inte stressa i onödan. Anledningen att fiskkaren inte kommer ha några fiskar i sej är helt enkelt för att jag vill hinna med det andra ordentligt och fiskarna får komma på släp senare.

Ove jag kan försäkra dej om att det inte är så utan att Korallen-zucht låtit tillverka egna rör. Jag har också varit nyfiken och frågat :-)

När jag var nere hos korallen-zucht passade jag på att dra alla negativa saker jag hört för att själv få svar. Ibörjan var det ganska kul men efter ett tag kändes det faktiskt rätt löjligt att ställa sånna frågor som tex. Fungerar verkligen ditt system ? eller liknande när man stod jämte dessa stora kar helt fläckfria och utan en enda korall att rynka på näsan åt.

Fick precis mail om att det är klart med att Bioted Marine har ytterligare ett nytt märke för Sverige. Zeroedge aquariums.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Jonas. Hur många här använder google earth ? Korallen-zucht ligger med som företag på det. Tyckte själv det var rätt skoj när jag sökte på coburg och gick med muspekarn över staden så blinkade korallen-zucht fram. De e ju ingen bra väg karta men som rolig detalj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Seams like ivé created a monster ! Jag ska höra mej för med dom på hotellet går säker att lösa nåt bra.

Fick mail för en stund sedan om odlad hammarhaj. Ingen som som känner att det är dags att uppgradera karet och tänker satsa på FO ???

Breeded Sphyma Tiburo SIZE 30-35 CM

Max size 150 cm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var nere i Holland o Tyskland hade de hajar i stora runda poolar men jag tror inte de e nåt för min butik även om dom är odlade. Plats för haj kar i butiken finns de faktiskt. Jag har tillgång till 3 gånger så stor yta som den jag kommer utnyttja till butiken igentligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...