Gå till innehåll

Stockholmsträffar


Gabbi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag tror inte att någon på guiden har ett lika automatiserat kar + att det både är hängslen och bälte på.Hur många här kan åka ifrån sitt kar i två veckor och ALLT sköter sig självt?

Jag tycker du ska lägga upp en tråd med ditt kar och berätta om dina tekniska lösningar för alla som inte var på mötet

.

Va coolt. Ja jag är så klart nyfiken jag med nu så Uffe Starta en ny tråd med ditt akvarium och snack om detta -respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Tänkte jag skulle göra en kort summering av våra träffar från starten hösten 2004 fram tills nu.

Visar här våra möten för att inspirera fler att dra ihop gäng och prata "på riktigt" istället för att bara knappa kommentarer till varandra. Väldigt kul att lära känna personerna på guiden. Det har visat sig vara bra både vid ett och två tillfällen när saker krisar eller man behöver hjälp med passning av akvariet osv. Dessa två åren av möten har i alla fall gett mig otroligt mycket. Att se hur folk sköter och driver sina kar i verkligheten slår ett inlägg här på guiden med hästlängder.

I början 2004 snackades det endel om att besöka Skansen och liknande ställen men detta har inte blivit av ännu.

Det börjar kanske bli dags snart?

Träff 1 hos Niclas, September 2004 .

Ett litet blygt gäng träffas hemma hos Niclas. Man får för första gången se ansiktena bakom inläggen på guiden. Niclas visar upp sitt kar och alla suger i sig inspiration. Kvällen avslutas med att de uthålligaste går och äter en matbit och snackar vidare.

Träff 2 hos Gabbi, Januari 2005

Denna gången var intresset riktigt stort och Gabbis lilla lägenhet var packad med folk. Mycket kakor och trångt men kul. Vi spanar på karet och Gabbis fåglar fikar och därefter går vi ut och käkar mat tillsammans på lokala kvarterskrogen.

imag00462zf.th.jpg

Träff 3 hos Janne, Februari 2005

Vi åker hem till Janne och kollar på hans imponerande akvarium. Enda av sitt slag? Vatten ända upp till kanten, inget mittstag. Flera stora kejsare och kirurger och snygga SPSér. Garageport i interriören och frostat glas med titthål på sidorna. Imponerande och genomtänkt in i minsta detalj.

40717098-cac2-02000154-.jpg

Träff 4 hos BroderIsak, Mars 2005

Stefan bjuder på kaffe och bullar och visar upp sitt färgsprakande SPS kar.

attachment.php?attachmentid=761&d=1113330507

Träff 5 hos JMAONE, April 2005

En träff där tyvärr inte så många hade tid att komma däribland jag själv. Men de som var där uppskattade säkert Jonas akvarium med lutande framruta.

dscf0063resize6ul.jpg

Träff 6 hos Vargklo, Maj 2005

En liten skara tappra entusiaster träffas och spanar på Calles nya kar.

attachment.php?attachmentid=1295&d=1115751135

Träff 7 hos Kafkaz, September 2005

Thomas bjuder in och visar sitt 1000 liters kar.

Träff 8 hos Janne, November 2005

Mycket kul att se utvecklingen i Jannes burk från förra mötet nu när han kör med Zeovit. Att dessutom få se en Bubbelking "in action" är även det en fröjd.

Träff 9 hos Vargklo, Januari 2006

Vi intar Calles thailandrum och insuper atmosfären och som vanligt gott fika. Ett test av saltmätare av modell vipparm görs och resultatet är ganska nedslående.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9755&highlight=m%E4tare

attachment.php?attachmentid=4432&stc=1&thumb=1&d=1144933256

CRW_2439-01.jpg

Träff 10 hos HBmannen, Februari 2006

Egentligen skulle vi ha tittat på Joneys kar men det krashade tyvärr bara dagar innan mötet.

Istället ställer Patrik upp och visar upp sitt LÅNGA kar. kul att se ett kar med annorlunda mått. En hel del koraller byter ägare och andra skänks bort.

attachment.php?attachmentid=5132&stc=1&thumb=1&d=1144933783

Träff 11 hos Salar och hos Jaken, Mars 2006 .

En dubbelträff i Sundbyberg. Vi spanar på Patriks imponerande Sohal och mitt mjukkorallakvarium.

attachment.php?attachmentid=5737&stc=1&thumb=1&d=1144934224

Därefter går vi ner på puben och rundar av en lyckad kväll med några öl. attachment.php?attachmentid=5624&stc=1&thumb=1&d=1144934138

Träff 12 hos Uffe2, Juni 2006

Uffe visar upp sitt helautomatiserade kar som han tänkt igenom och fixat. Även en fotbollsmatch på Tv hinns med.

attachment.php?attachmentid=6840&stc=1&thumb=1&d=1148835766

(Hoppas jag inte glömt någon träff)

**************************************

Så tolv träffar har det blivit än så länge. Förhoppningsvis så blir det ännu fler nu i höst vinter. Oftast brukar vi bli mellan fem och femton personer på träffarna.

Vems tur är det nu??? Någon som känner sig sugen?

Det är över 70 personer här på guiden som bor i Stockholm. Det vore kul att se lite nya ansikten och akvarier. Vi blir ofta samma gäng av någon anledning

**************************************

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I början 2004 snackades det endel om att besöka Skansen och liknande ställen men detta har inte blivit av ännu.

Det börjar kanske bli dags snart?

Bra exposé, Jakob! Det har verkligen varit inspirerande kvällar. Jag ser mycket fram emot nästa kväll hos någon!

Jag har under sommaren varit och besökt både Skansenakvariet och Kolmårdens akvarium. Kolmården har ju som bekant bl.a. en 100 m3 tank med flera fullvuxna hajar. Jag gluttade lite "bakom scenen" och såg en monsterskummare utan dess like (såg ut att vara 1 m i diameter och 4 m hög). Kanske det kan vara en idé att under hösten dra ihop ett gäng för ett gruppbesök med förevisning även av tekniken bakom det hela. Skansen ligger ju närmre till för många, medan Kolmården har ju betydligt större dimensioner på saker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett gäng människor som inte håller till här på guiden, men som ändå visat sitt intresse för att komma på träffar. Jag har en lista med tel. nr någonstans (BroderIsak, har du den?)

Däremot har jag uppfattat vibbarna såsom att en del inte är så pigga på att släppa in andra än just den "innersta kretsen" hemma hos sig. Har jag fel så kan man alltid skicka inbjudningar och liknande till de på den listan också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade den sista salt-träffen och kan bara tala för mig själv,

men hem till mig var alla hjärtligt välkomna ! Åh, självklart även du Gabbi ;-)

Jag skickade ut en allmän inbjudan på SG och

trodde att detta var ett bra sätt att bjuda in folk.

Jag hoppas verkligen att det hela inte missuppfattades,

som att bara vissa var välkomna.

Så är det absolut inte !!

Alla behöver nya insperationskällor och att träffa nya människor är alltid trevligt !

Det finns ett gäng människor som inte håller till här på guiden, men som ändå visat sitt intresse för att komma på träffar. Jag har en lista med tel. nr någonstans (BroderIsak, har du den?)

Däremot har jag uppfattat vibbarna såsom att en del inte är så pigga på att släppa in andra än just den "innersta kretsen" hemma hos sig. Har jag fel så kan man alltid skicka inbjudningar och liknande till de på den listan också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett gäng människor som inte håller till här på guiden, men som ändå visat sitt intresse för att komma på träffar. Jag har en lista med tel. nr någonstans (BroderIsak, har du den?)

Däremot har jag uppfattat vibbarna såsom att en del inte är så pigga på att släppa in andra än just den "innersta kretsen" hemma hos sig. Har jag fel så kan man alltid skicka inbjudningar och liknande till de på den listan också.

Gabbi,

Jag hoppas att du har uppfattat vibbarna fel. Självklart är alla intresserade välkomna. Jag har ju själv försökt att använda mig av din lista till min första träff, men då ver det något teknikstrul som gjorde att den inte kunde användas. Hur många har du på listan? Är det folk som anmält sig i butiken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gabbi: Jag trodde att din lista bara innehöll en e-postadresser på folk

som kom hem till dig sist och att alla dom var från SG,

men nu förstår jag bättre |-)

Kan man få tillgång till "din" lista ?

===============================

Är det så att det finns några som hade velat komma sist,

men kände sig lite "utanför" eller inte fick tillgång till informationen i tid,

så ordnar jag väldigt gärna en visning till !

Skicka bara ett litet "mess", så bestämmer vi ett datum.

Jag bjussar på fika, bullar och kanske lite öl,

men det blir inget fotbolls-VM den här gången ;-)

Det finns ett gäng människor som inte håller till här på guiden, men som ändå visat sitt intresse för att komma på träffar. Jag har en lista med tel. nr någonstans (BroderIsak, har du den?)

Däremot har jag uppfattat vibbarna såsom att en del inte är så pigga på att släppa in andra än just den "innersta kretsen" hemma hos sig. Har jag fel så kan man alltid skicka inbjudningar och liknande till de på den listan också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att den listan hamnade hos Isaksson (Rätta mig om jag har fel.) Det är blandade namn på den. En del från guiden, och en del som anmält sig i butiken. Ev har jag en handskriven lista på jobbet om vi inte hittar den interaktiva...:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så att det finns några som hade velat komma sist,

men kände sig lite "utanför" eller inte fick tillgång till informationen i tid,

så ordnar jag väldigt gärna en visning till !

Skicka bara ett litet "mess", så bestämmer vi ett datum.

Jag bjussar på fika, bullar och kanske lite öl,

men det blir inget fotbolls-VM den här gången ;-)

Vi kunde tyvärr inte vara med på din förra visning. Skulle så gärna vilja se karet. :)

Tyvärr var det jobb och stök under din förra träff, lika så helgen som kommer och var tredje helg framöver (för Anders).

Hoppas verkligen man kan vara med nästa gång... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Tack för en trevlig träff Uffe. Kul att få se ditt kar nu efter allt byggande.

Jag tror inte att någon på guiden har ett lika automatiserat kar + att det både är hängslen och bälte på.

Hur många här kan åka ifrån sitt kar i två veckor och ALLT sköter sig självt?

Jag tycker du ska lägga upp en tråd med ditt kar och berätta om dina tekniska lösningar för alla som inte var på mötet

.

Hej,

Skulle vara kul om om ni kunde berätta vilka automatiseringar och lösningarna på dessa som fanns??,

Själv är jag bortrest mkt och skulle vara bra med lite inspiration till vad man kan göra för underlätta och automatisera.. ;)

Fråga utanför 08 området,,, ifall det är ngn från Skånelandet som läser detta, - finns det ngn motsvarande förening i tex Malmö? Verkar ju riktigt trevligt med sådan möten...

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

de vore kul å träffa lite saltfolk nu igen..

om ingen annan har nått på gång så skulle alla kunna va välkomna hem till mig igen för ett återbesök. nu är det nästan ett år sen alla va här..

om nån e intresserad så skicka ett pm, så löser vi nån bra dag..

Patrik / hb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...