Gå till innehåll

Triton chockhöjer priserna!


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Var inne på Triton igår för att köpa en burk Cyclop-Eeze och passade på att med Leffe ta upp den diskussion som varit här på SG angående de höga priserna på saltvattensprylar i Sverige. Han hade en hel del intressanta saker att berätta. Visste ni tex att näst efter illegala droger och vapen är svensk saltvattensakvaristik den mest lönsamma affärsgren som finns? Det överflöd som detta leder kan ibland ta sig lite väl excessiva uttryck. Tex den påfågelmantis som fortfarande väntar på att flytta hem till mig har på Triton blivit tillvand på färsk pilgrimsmussla... Hemma hos mej blir det tuffare. Salt sill 5 dagar i veckan och mört på helgerna.

I vilket fall som helst berättade Leffe att han var hjärtligt trött på saltvattensakavatistikens "bronsplats". Därför har han beslutat sig för att höja priserna rejält för att ta sig upp på "guldplatsen". Här var han tyvärr tvungen att avsluta diskussionen då han skulle ut och segla i helgen med sin Baltic 60 tillsammans med Carolina Gynning. Jag passade på att ta ett foto av honom precis innan han stack (se nedan).

Han var förövrigt mycket road av att några SG medlemmar trott att den gamla gistna Honda som står utanför Triton är hans. Egentligen är det RentAWrecks (som håller till i samma byggnad som Triton) direktionsvagn.

post-3231-14468914332683_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Triton är allas våran ledstjärna och då med ikonen Leffe i täten så kan jag medela att Bioted Marine absolut inte skall vara sämre än Triton och kommer därför att dubbla Tritons höjning och därmed ta täten. Det är med Leffes bil har även det varit ett orors moment för mej som startat nytt företag och jag har därför bestämt mej för att sätta hjul på en Bubble King i samma prisklass som Leffes Porsche och försöka lägga an på Leffes big spender attityd som ju det senaste imponerat på så många.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha :)

Sitter på bussen nu mellan Uppsala och Gävle på väg hem till Umeå och halva bussen kollade konstigt på mig när jag började tokgarva här. hahaha

<Tror iofs ingen skulle förstå och jag försökte förklara vad som var roligt med skummarkoppar som blåser skum efter vägen :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha :)

Sitter på bussen nu mellan Uppsala och Gävle på väg hem till Umeå och halva bussen kollade konstigt på mig när jag började tokgarva här. hahaha

<Tror iofs ingen skulle förstå och jag försökte förklara vad som var roligt med skummarkoppar som blåser skum efter vägen :D

Går det att surfa när man sitter på bussen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som... Ja, ja. På guiden lär man sig alltid nåt nytt

Japp det är inte bara akvaristik man lär sig här :D

Alla Ybussar har 3G-internet så jag kopplade bara upp mig mot bussens delade nätverk och så var det bara att surfa på. i Sthlm så är det Turbo 3G, men i övriga sverige vanliga 3G (360kbit max)..

Funkar att surfa guiden med iaf.. hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det är inte bara akvaristik man lär sig här :D

Alla Ybussar har 3G-internet så jag kopplade bara upp mig mot bussens delade nätverk och så var det bara att surfa på. i Sthlm så är det Turbo 3G, men i övriga sverige vanliga 3G (360kbit max)..

Funkar att surfa guiden med iaf.. hehe

Coolt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...