Gå till innehåll

Saltträff v.götaland?


pimo

Saltis/fragg träff hos BioTed Marine! Bästa datumet?  

35 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

När jag arbetar för ZOORF så är det för alla ZOORF anslutna butiker. Jag har en gång för alla bestämt mig för att inte delta i några enskildas butikers marknadsföring. Jag har också klart redogört för min koppling till en av butikerna i stan så att alla kan bedömma mina åsikter ifrån kunskapen att jag ibland hjälper honom. Det här får man respektera Ted - varken man gillar det eller inte.

Eftersom jag tydligen stört Ted så drar jag tillbaks mitt erbjudande om att fixa något här och överlämnar med varm hand arrangemanget till honom.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det var synd att du tog det så Lasse. Vad jag försökte utrycka var en inbjudan. Du får gärna ta Göran i hand och titta förbi. Jag tror inte att Göran har nåt emot mej. Han fick nog ett gäng akvarister på besök vid min invigning. Jag respekterar att Göran är din vän och att du ibland hjälper honom. Har faktiskt inga som helst problem med det. Senast igår klockan 21.00 så mötte jag 2 akvarister inflyttande till Skara och uppmanade dem i samma andetag som jag välkommnade dem till att besöka min butik att även ta en sväng förbi Göran och Bengt. Jag tror inte på att ha huggsexa om kunder utan kunder får ut mer av att se mer. Däremot tyckte jag det var underligt att du inte kunde hålla föredrag på vilken butik som helst. Synd att jag gunga din båt.

mvh

Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse! Fan du behöver väl inte bli så stött! Rena sandlådan! Jag fattar inte detta Lasse, med att du inte kan hålla föredrag hos ej ZOORf anslutna butiker! Du menar på fullt allvar att du inte vill dela med dig av dina digra kunskaper till massor av intresserade akvarister bara för att de är inne i en fel butik??? Universeum i all ära men jag har varit där så många ggr så det lockar inte så mycket just nu och ska du bjuda in oss där så helt okey men då ska det vara en inbjudan (gratis) Det kan ju bli hur trevligt som helst hod Ted och vi kan alla prata om det vi brinner för, våran hobby. För mih spelar det ingen roll om det är föredrag eller inte, det kommer ändå bli intressanta disskusioner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är välkomna att ha möte i butiken. Inga problem alls.

Lite underligt att någon som arbetar för ZOORF inte kan tänka sig att utbilda i andra lokaler än de som de själva bestämt sig för att pusha för. Jag är nog en av de nano tätaste butikerna vid det här laget. Du borde kika förbi Lasse.

I min butik slipper ni betala inträde.

Mvh

Ted

Vore kanon om vi kunde va hos dej Ted! (fixar du en kaffemaskin bara;))

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag arbetar för ZOORF så är det för alla ZOORF anslutna butiker. Jag har en gång för alla bestämt mig för att inte delta i några enskildas butikers marknadsföring. Jag har också klart redogört för min koppling till en av butikerna i stan så att alla kan bedömma mina åsikter ifrån kunskapen att jag ibland hjälper honom. Det här får man respektera Ted - varken man gillar det eller inte.

Eftersom jag tydligen stört Ted så drar jag tillbaks mitt erbjudande om att fixa något här och överlämnar med varm hand arrangemanget till honom.

MVH Lasse

Vadå marknadsföring? Ted ställer upp med en fin lokal, o inte mår vi dåligt av att omges av en välordnad saltvattensbutik o dessutom får en kunnig föreläsning från Ted om zeovit. Jag trodde även du drevs i första hand av ett intresse för denna hobby o tillsammans ville utveckla kunskapen inom densamma...det är anmärkningsvärt att du vill ställa dej utanför något som gagnar hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse! Fan du behöver väl inte bli så stött! Rena sandlådan! Jag fattar inte detta Lasse, med att du inte kan hålla föredrag hos ej ZOORf anslutna butiker! Du menar på fullt allvar att du inte vill dela med dig av dina digra kunskaper till massor av intresserade akvarister bara för att de är inne i en fel butik??? Universeum i all ära men jag har varit där så många ggr så det lockar inte så mycket just nu och ska du bjuda in oss där så helt okey men då ska det vara en inbjudan (gratis) Det kan ju bli hur trevligt som helst hod Ted och vi kan alla prata om det vi brinner för, våran hobby. För mih spelar det ingen roll om det är föredrag eller inte, det kommer ändå bli intressanta disskusioner.

Jörgen...jag börjar hålla med dej i de ena inlägget efter de andra;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill försvara Ted här! Vad är detta för himla sandlåda? Om lasse inte vågar/vill besöka en av sveriges finaste butiker säger de mer om honom än nåt annat. Nu får de va slut på de här tjafset! Vi alla seriösa, ärligt intresserade akvarister, kommer att ses hos ted, o dom som tydligen inte räknar sej till den skaran kan stanna hemma!

Så jag antar att du kommer? Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag startade tråden bestämmer jag att vi bryter här!

Inget tjafs eller kommentarer om Lasses val.

Finns så många trådar här på sg fulla i tjafs så vi behöver inte en till.

Pratade ju nyss med ted men glömde ta upp "saltträffen", får ta det till helgen.

Vad har vi för önskemål på aktiviteter om det blir hos ted?

Jag tycker att en föreläsning vore roligt, ländström höll väl föreläsning om stenkoraller för något år sedan, han kanske kan tänka sig att hålla samma föreläsning hos ted?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag startade tråden bestämmer jag att vi bryter här!

Inget tjafs eller kommentarer om Lasses val.

Finns så många trådar här på sg fulla i tjafs så vi behöver inte en till.

Pratade ju nyss med ted men glömde ta upp "saltträffen", får ta det till helgen.

Vad har vi för önskemål på aktiviteter om det blir hos ted?

Jag tycker att en föreläsning vore roligt, ländström höll väl föreläsning om stenkoraller för något år sedan, han kanske kan tänka sig att hålla samma föreläsning hos ted?

Japp, det låter bra. Fram med förslag om vad vi vill ha på en saltträff om det blir hos Ted eller var det nu blir kan vi ju ta senare. roligare att planera grejerna på träffen. Fraggningstips är alltid bra, nå Ländström vill du snacka lite kanske? Någon som kan tänka sig visa lite bilder från dykresor, kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bra ide, ett zeovit-föredrag hade inte heller varit så dumt

Ja det har du rätt i!, ted kan väl hålla en "introduktion till zeovit".

Det har även han nytta av, så slipper han förklara zeovit systemet för alla som kommer in i butiken i fortsättningen :P,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på agenda.

Liten introduktion till zeovit systemet, dom som vill veta mer sedan kan snacka med Ted efteråt.

Kaffepaus

Föredrag om SPS, fraggtips mm. Det är ju ändå SPS som man vill ska må bra med Zeovit.

Kaffepaus

Fraggbyte med allmänt snack.

Sedan kan man ju lägga ett föredrag/universeumbesök med Lasse senare i vinter på neutral mark.

Då blir nog dom flesta nöjda och glada.

Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt om det kostar mig 135 spänn för ett bra föredrag och då ingår en guidad tur på universeum. Har ju lagt ner minst 100 ggr så mycket på karet redan.

Så snälla sluta med tjafset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på agenda.

Liten introduktion till zeovit systemet, dom som vill veta mer sedan kan snacka med Ted efteråt.

Kaffepaus

Föredrag om SPS, fraggtips mm. Det är ju ändå SPS som man vill ska må bra med Zeovit.

Kaffepaus

Fraggbyte med allmänt snack.

Sedan kan man ju lägga ett föredrag/universeumbesök med Lasse senare i vinter på neutral mark.

Då blir nog dom flesta nöjda och glada.

Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt om det kostar mig 135 spänn för ett bra föredrag och då ingår en guidad tur på universeum. Har ju lagt ner minst 100 ggr så mycket på karet redan.

Så snälla sluta med tjafset.

Tycker de där låter som ett jättebra uppslag.

Ted...vad säger du? vi behöver dej som moderator här, o samordnare. ge oss ett par datum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...