Gå till innehåll

Thessans 570 l hörntank


Thessan

Rekommenderade inlägg

Så nu har jag slängt in en artikel, vissa symptom är kvar och kan vara det länge den värsta smärtan har lagt sig iaf och min högerarma fungerar igen.

Heritage: jodå hojen står just nu och blir totalrenoverad efter stölden om det blir försäljning och byte till glidare är inte beslutat ännu, man kan väl inte åka sport när man är mormor eller? :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

och så lilla jag nu då... ont som satan gör det iaf, fast jag är kär i fiskf-n iaf :skrattar: det var ju inte hans fel och jag får skylla mig själv helt enkelt, en erfarenhet rikare även om jag just nu hellre skulle vilja styra med nya tanken och dessutom kunna skriva med höger hand. Det går långsamt med pekfingervalsen med vänster ;)

Du har verkligen mitt medlidande....o du har verkligen fått en unik erfarenhet som få...

Hoppas de lägger sej snart...fick du kortison?...kan dämpa ner reaktionen rejält.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag slängt in en artikel, vissa symptom är kvar och kan vara det länge den värsta smärtan har lagt sig iaf och min högerarma fungerar igen.

Heritage: jodå hojen står just nu och blir totalrenoverad efter stölden om det blir försäljning och byte till glidare är inte beslutat ännu, man kan väl inte åka sport när man är mormor eller? :ler:

Snack! Tror f.n man kan!

Åldern och hur man själv känner det avgör saken!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Thessan

Jag har lagt upp ett svar i din tråd om draksticket. Kontaktade inte läkarna giftinformationcentralen? Det finns sedan länge ett standardförfarande vid sådana stick som de alltid brukar tala om.

MVH Lasse

Jodå, saken var den att det gått för långt och att de var oroliga över mina symptom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heritage: sicken tur att man känner sig som 25 då, inte just idag förstås men annars.

den här lilla rackaren fick jag med när jag köpte sten och Euphyllia utav en kille, han visste inte vad fisken heter, kvaliten är kass på bilden och jag kan säga att den är cerisefärgad. Någon som vet vad

post-2866-144689145903_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki doki - På mig hade det gått 5 timmar och värken hade gått upp i axeln och sidan. Sticket var i långfingret. Efter många om och men fick läkarna klart från giftinformationscentralen (de trodde inte på mig!) om vattenbehandlingen och tro det eller ej - 2 minuter efter det jag satt fingret i det varma vattnet (och det var varmt) så knäpptes värken bort som ett trollslag även om jag trodde att giftet gått ut i kroppen efter så lång tid. Jag stog dock med fingret i vattenstrålen i ytterligare 28 minuter ständigt svarande på frågor från nyfikna läkare och sköterskor som var facinerade av token som botade giftstick via varmvatten! Dagen efter hade jag brännblåser på fingret! Med det tog jag gärna.

Hoppas du tillfrisknar snabbt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den här lilla rackaren fick jag med när jag köpte sten och Euphyllia utav en kille, han visste inte vad fisken heter, kvaliten är kass på bilden och jag kan säga att den är cerisefärgad. Någon som vet vad

Pseudochromis fridmani?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg ju otäckt ut det där :/

Hade gärna haft en drakfisk, men nu blir det inte någon mer investering i invånare på ett långt tag.

När beräknas du bli "återställd" till det normala igen?

De trodde att inom ett dygn från nu borde förgiftnings symptomen lagt sig men värken kan sitta i upp till 6 v vilket jag hoppas att det inte gör. Nu har svullnaden på underarmen lagt sig och vi har räknat till 8 stick som syns tydligt nu.

Ja du Fredrik du har haft enorm otur med dina fiskar måste jag säga och jag hoppas att det går bättre i din nya tank.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker fisken liknar en liten blå djävul,jobbigt med draksticket! fick du någon form av cortison, eller adrenalin?jag tror det är viktigt att man inte gör drakarna för tama, det blir dom lätt,och då

är dom vid händerna direkt när man grejar,jag brukar jaga iväg min med en slangbit,då brukar den hålla sig borta ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Crille: De är lite fega med att kombinera mediciner på mig då jag äter Ritalin för min adhd, de tror väl att jag skulle flyga i taket kanske :snurrig:

a.nilson. 17-18 cm lång kanske. Min stooora kärlek just nu även om han är en hustrumisshandlare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. jag skulle tippa på antingen Pseudochromis porphyreus eller Pseudochromis fridmani. har den ett svart streck vid ögat? Ser ut så på bilden men den var lite suddig med :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clownen: tack för det och tack för länken. Min bror blev mäkta orolig så han skulle ta hem rejäla handskar från jobbet, han litar visst inte på diskvarianten och är väldans rädd om sin syster.

Jimmy: oj då, vore ju ett onödigt spill förstås, hm hur ska man lösa det nu då... det är ju ingen ide att flytta över den till stora tanken då lär man aldrig få tag på den.

Den har svart vid ögonen,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter strul och en massa elände med rör och pumpar så är tanken äntligen igång, grannarna trodde säkert att de missat allsvenskan i fotboll för jag kan lova att jag lät i ren glädje. Zeovit joxet med allt vad det innebär är ipytsat, ytavrinningen funkar osv. Däremot måste jag köpa en ny returpump, fick höja upp den jag har vilket innebär att nivån i sumpen är ganska hög just pga att pumpen helt enkelt inte orkade 15 cm högre än jag tänkt, så jag fick ställa i en plastgrunka i sumpen för att höja pumpen, men men får väl stå ut nån vecka tills pumpen anländer.

Sanden blev bara såååå snygg (köpte den utav Ted för er som undrar) det svarta blev en snygg kontrast. det är däremot ingen ide att jag fotar förrän imorgon bitti då tanken just nu är vit, kan tydligen bli så när man "kickstartar" Zeovit systemet.

Nu är det bara att vänta till Måndag kväll/natt så kan jag koppa in det som finns i andra tanken.

Ps Fridmanin gav jag bort till Hans på Drakfisken så på tisdag åker den enkel bussresa. Tills dess matar jag draken så han är mätt och glader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog lite värden för att kunna jämföra efter några dagar.

Ca 420

Mg 1320

Kh 6,4

Fosfat 0,03

Nitri och Nitrat 0

Ph 8,0

Temp 25 grader

salthalt 1,026

Totto: Klart att det blir bilder, lika otålig själv efter att fota - inget är som väntans tider...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...