Gå till innehåll

Drake


sukram

Rekommenderade inlägg

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on">

<T>

<TR height="100%" UNABLE="on" width="100%">

<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">

Jag har funderat på att skaffa en pterois radiata men jag har fått höra att de bara är aktiva på natten samt att de är svåra att få att äta. Stämmerdetta ?. Om isåfall hur har ni burit er åt för att få dem att äta samt vad käkar de. Jag hade tänkt mig ett litet exemplar.

Mvh Sukram smiley1.gif</TD></TR>

<TR UNABLE="on" hb_tag="1">

<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">

<DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm, Nu vet jag att folk kommer att reagera, men drakfiskar tycker jag e jäkligt tråkiga!

Jag hade en Pterois antennata, den "satt" på ena kort-

sidan i 3 månader....

Dom enda gångerna den rörde sej va när jag skulle greja i karet, då blev den väl nyfiken.

Min matvägrade totalt (efter en flytt) o dog utan att ha tatt en tugga på allt den ebjöds.

Jag försökte med alltifrån räkor, torrfoder, neontetror

guppys o svärdbärare.....

Men den förre ägaren blev av med 5 st Crysiptera cyanea, Blå Djävul (lr raketstjärt) Draken va riktigt mätt o go!

Fast visst e det en vacker fisk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Jag har haft både pterois radiata och Pterois volitans.

Radiatan var helt stilla på dagarna och gömde sig gärna, men på kvällen far dom runt en hel del.

Volitans är mycket roligare och livligare på dagen.

Problemet med drakarna är att mata dom, de är svåra att få och äta fryst mat, men med vissa finter så går även detta.

Det går bra att mata dom med räker, men att lära dom att äta flingor eller mysis är jättesvårt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...