Gå till innehåll

Nån med erfarenhet av denna box?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Börjar tröttna på att titta på skummare mm i min nanoburk och funderar på att flytta ned tekniken en våning till en sump. Eftersom karet inte är borrat funderar jag på en CPR CS50 (se nedan) som jag tänkte koppla till en pump för att bibehålla häverten. Nån som har erfarenhet av dessa? Är de något att ha?

http://www.marinedepot.com/ps_AquariumPage~PageAlias~overflow_boxes_cpr.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars har ju det anrika företaget som tillverkat din skummare en schüsst overflow-box i trendigt UPS-brunt - rekommenderas av ett flertal gamla Tyska hårdrockare :-), och säkert även av Geile Fritz.

Aber designpreis...nein!!

Jowohl, es ist ja sehr ugly! Geile Fritz skulle aldrig acceptera den. På hans företag är man minsann esteter. Det händer faktiskt tom att man städar där...;-)

Aber, seriously, den här modellen har lite fördelar. Man kan reglera vattennivån på ett elegant sätt vilka våra tyska vänners modell inte fixar. Dessutom är den HANDGJORD i Kalifornien (av gamla hippies, förmodligen). Och, som sagt, den är väldigt mycket snyggare än den UPS bruna tysken...

Dessutom kan den kopplas till en pump och på så sätt undvika att det kommer in luft och bryter häverten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...