Gå till innehåll

Min favorit kejsare


Forsberg

Rekommenderade inlägg

Pimo- I dags läget käkar ingen av mina två kejsare på mina koraller. Men köper man en sån fisk eller nån form av fjälirilsfisk typ Chellmon, eller Kleini måste man vara beredd på detta.

Man kan inte börja grina om dom gör det.

DET FINNS INGEN GARANTI.

GOTT NYTT SALT ÅR

MVH

MAGNUS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan possitiv överaskning med att hålla kejsare är att alla glasrosor håller sig borta.

Jag har fullt med glasroser i sumpen och i filter- facken men inte en ända i karet.

I skummarfacket har jag säkert 200 st. MEN inte en ända i karet.

Jag trodde att jag skulle svämma över när min Chelmon dog men icke.

Mvh

Magnus

det har jag oxå märkt, inga glasrosor, jag hade en riktigt stor glasros innan som jag inte nådde,den är borta, knappar äter dom som godis,men annars är det lugnt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara intressant och höra Pwins åsikter i ämnet. Med tanke på att han är den som har haft flest kejsare ihop med koraller. (vad jag vet).

Mvh

Magnus

Magnus det du skriver stämmer helt med mina erfarenheter, Trachophyllia och andra närbesläktade koraller funkar inte, även Catalaphyllia funkar dåligt. Jag har nu runt 10 stora kejsare i mitt kar och dom har aldrig skadat någon frisk korall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Per, kan du inte visa några bilder på dina kejsare

Här är mitt bidrag: P. Navarchus

Har haft den ca 5 år, har gått med SPS,LPS och mjukkoraller. Det enda han har rört var en Catalaphyllia, men det var efter att några dvärgkejsare och en Zanclus hade påbörjat slakten

post-808-1446891486483_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hehe här är en korfilm åt alla Kejsar fantaster ;) några fiskar jag vet att man aldrig kommer våga hålla me tanke på priset ;)

Kejsare :Holacanthus Clarionensis , Holacanthus africanus , Chaetodontoplus Conspicillatus

Dvärgkejsare :Centropyge resplendens, centropyge joculator, Centropyge colini ,Centropyge multicolor

Osv....

http://www.blueharbor.co.jp/factory/eat/

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunny: Finns det mer info om karet någonstans?

Tyvvär jakob minns faktiskt inte hur jag hittat länken... ska finnas info men tror det stod på japanska.. har haft filmen sparad , o komm på den nyligen..

Favorit dvärgkejsaren om dett får ingå i denna klass är ju helt klart Centropyge Boylei.

Annars tycker jag också väldigt mycket om Chaetodontoplus_conspicillatus mest för att jag aldrig sett den eller kommer att ha råd at våga skaffa en.. så den förblir mystisk för mig :)

http://www.scuba-equipment-usa.com/marine/JUN06/Conspicuous_Angelfish(Chaetodontoplus_conspicillatus).html

Mvh,

Sunny

post-2018-14468915029067_thumb.jpg

post-2018-14468915029209_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...