Gå till innehåll

HajGap


Texas

Rekommenderade inlägg

Kom hem från utlandet för en vecka sen å köpt med mig ett par hajgap som man satt på väggen ovanför akvariumet.

Frågan är om man kan kan åka dit i tullen hemma i sverige pga att det kanske kan vara fridlysta i sverige?

Jobbade med en kille som köpt ett skärp i thailand som var gjort av ormskinn...tullen tog det av han

för den var fridlyst i sverige. Vet ej vad han fick för straff/böter...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligvis om någon Tullare som ser inlägget å orkar åka till Ö-vik å leta upp dig å vart du bor.

Blir kanske lättare nu att ta flyget till övik då Foppa investerat i flygbolaget såg jag på Tv ikväll

-v-

Nej Nej skulle ej tro detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu känner jag inte till situationen för hajarna i fråga, men magkänslan säger mig att iaf jag inte skulle vilja stödja en sådan försäljning.

Och då är tullen ett smärre bekymmer.

Hoppas inte du tar illa upp Anders!

Någon som vet nått om den här typen av trofeer som man brukar stöta på i turistorterna??

(Väl medveten om att alla saltakvarister kastar sten i glashus gällande moraliska aspekter)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karibiska övärlden

Du kommer att behöva exporttillstånd för alla souvenirer som är gjorda av stenkoraller. I vissa länder är det möjligt att du finner smycken tillverkade av havssköldpaddans skal, eller av svartkoraller till försäljning.

All internationell handel med dessa arter är förbjuden och du utsätter dig för risken att denna typ av souvenir beslagtas vid ankomsten till EU.

Hajtänder, sniderier av hårdträ och prydnadsväxter är exempel på varor som det kan vara lagligt att inköpa och att medföra hem, men du kan behöva tillstånd för vissa arter, t.ex. för alla kaktusar och orkidéer.

Tagit ur länken ovan.

Tydligen lagligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...