Gå till innehåll

sprucket rms


pontus

Rekommenderade inlägg

Tyvärr efter tre månader i denna hobby så fick jag en spricka i glaset i mitt rms. pannikartat åkte jag till zoogiganten och diskuterade mitt problem. supermotagande av reklamationen 5 minuter senare körde jag där i från med ett nytt. Hem och byta tog mig 8tim men efter allpers så ser burken bättre ut än innan. Min fråga är nu är jag den ända som fått en spricka i glaset i ett redseamax.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sprickan upstod i bottenglaset i ena hörnet (där elpanelen sitter) och 20mm in i akvariedelen. Mycket märkligt undersökte saken fann ganska snabbt den troliga orsaken. Mitt nya rsm ligger ej ann akvarie bänken på alla 4 hörnen jag kan ta och föra ett 0.2 mm shimms mellan akvariet och bänken i dom bakre hörnen och inn till visnings delen. undersökte möblen efter ojämnheter inga ledtråder.Oj är akvariet ej rak och i vinkel måste få svar åkte till zoogiganten och kollade deras mycket riktet deras visning akvarium hadde samma problem det ena hörnet låg ej ann möbelen och på det andra som ej var fyllt med vatten såg man det tydligare där kunde man se att det ej låg jämt med möbelen.Min slutsats rsm bygger ej räta och raka akvarium, vid fyllning så tvingas akvariet räta på sig och innre spänningar uppstår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...