Gå till innehåll

deltec 902 byte impeller


loyden

Rekommenderade inlägg

hej jocke vad jag vet går det inte att köpa sådana nu satt på ati´s skummare förut ehiem å ati kom väll inte överens så ati använder nu sicce pumpar

hej Stefan har ingen bild sitter i pumparna nu men dom blev hjätte bra ps ring mvh steve

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej jocke använde trassel från vattenliv.se sådant som du har i kanten av dammar som du planterar växter i finns i hampa eller i plast ring så berättar ja mera 023/51041 OBS du kan få ta upp ett hål till för mera lufttillförsel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på vattenliv.se, vilken produkt var det du köpte menar du?

Gå in under Dammar & dukar / Skydds & kantmattor / Kant/Erosionsmatta nylon, bredd 1 m - För att enkelt dölja kanter och förhindra erosion

Det går att beställa en dm bredd, bara skriv 0,1m i beställningen. 12:- + 25:- i frakt. Då lär det bli över lite också. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej,är det orginalpumpen till BM eller en vanlig 1260,isåfall får du slipa ur på insugs sidan,du kan ta bort flera mm där,men slipa inte på fästet för gummibusningen,då blir det bättre fart på den,det finns en bild på insuget men kan inte hitta den,det är någon reklam eller på någon akvariemässa för Eheim jag sett den,mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag med på vilken del det är du menar tror jag. Sitter på hydorpupmen en blå kåpa utanför den delen på bilden. I den blåa delen går lutröret ner, tar man bort denna blåa del så kommer man in till den del jag tror du menar. Funktionen för den är att den håller rotorn/impellern på plats gissar jag mig till. Ska jag fila ur ett större insugshål där du markerat med vitt för att öka vattenflödet genom pumpen menar du?

Ska försöka fixa nån bild imorrn om viinte löser det innan dess.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

utplås ska var så stort som möjligt. insugsidan stryper man före där luften går in min eheim 1260 har strypts för luftintaget till 15mm då vill pumpen ha mera vatten än den få då tar den in luft iställel ring om du inte fattar lättare att förklara på telefonen 023/51041 eller 070/5691041 mvh STEVE

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...