Gå till innehåll

Bollmora Akvariklubbs vårauktion


JanneN

Rekommenderade inlägg

Inlämningen är imellan 10.00-11.45 i sekreteriatet:)

Ställ dig i kön, tala om hur många poster du har, klistra på nummerlappen på din post och ställ den på avsedd plats antigen på fasta bordet(där du själv sätter ett fast pris på din post) eller på autionsbordet(posterna som auktioneras ut)

Utropspris på auktionen startar på 40 kronor, har du något under 40 kronor är det fasta bordet som gäller, Poster på auktionsbordet som vi bedömer ej kommer gå för 40 kr eller mer kommer troligtvis plockas bort och säljaren kontaktas med förslaget att flytta posten till fasta bordet, detta pga av att få lite flyt i auktionen och inte ha en massa poster som folk ej ropar på för att dom tycker 40 kronor är för dyrt för den posten, även om säljaren tycker den är värd det;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På fasta bordet är det ju inga problem, där sätter man sitt eget pris på posten.

Ang sådant som skall auktioneras ut får vi nog ta ställning till i morgon, om vi ska köra salt en viss tid om det nu blir något salt som hamnar på auktionsbordet

Hoppas på en trevlig dag i morgon;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fundering bara..

Det kommer inte bli så många saltposter eftersom det kommer vara en nyhet.

Hur ska man kunna passa de få posterna på auktionen när det är över 1300 poster?

Skulle inte ett fastprisbord för saltprylar vara en idé när det är så nytt?

Mvh Lucas

Lucas:

Jag skulle rekomendera att ta upp frågan med någon i styrelsen för Bollmora akvarieklubb.

Vet inte om det är försent att ändra på nu när man har gått ut med hur det skall gå till med auktionen?

Personligen så tycker jag att ideèn är bra.

Eftersom det är nytt med salt så kommer det att läras av erfarenheterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förbokningen är nu stängd.

Ni som ej har förbokat välkomma ner till auktionslokalen där inlämningen pågår mellan 10,00 och 11,45.

Obs vi måste hålla hårt på stängningstiden för att auktionen ska kunna starta i tid..

Antalet förbokade försäljningsposter slutade på 1251 st.

Hoppas nu att många härifrån tar chansen att prova på att sälja/köpa saltrelaterade poster.

Sven Rex har gjort en skylt med texten saltvatten och blir det ett gäng poster som lämnas in kommer det garanterat ställas upp ett auktionsbord med bara salt. Obs om ni nu inte vill sälja era saker för billigt sätt ett minipris...

Givetvis kan man ställa ut saker även på fastabordet till ett förbestämt pris men i nuläget finns det nog inga planer på ett eget bord för salt. Blir det många saltposter på fastabordet så lär dom ju garanterat hamna på samma ställe så folk hittar.

Blir det en hit med salt på auktionerna så finns ju alla möjligheter att påverka framtida planering...

Välkommna till en heldag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom in ca:7 poster ang. salt.

Synd att det blev så få men det som kom såldes blixtsnabbt så köpare finns det.

Vi är visseligen "nybörjare" när det gäller salt men att det finns ett sug kan vi konstatera.

Om nu bara fler säljare vågar komma så ska vi nog snida till något som passar även salt.

Nu är det uppstartat och förhoppningsvis så blir det ännu fler poster till höstauktionen.

Ni som har uppgraderat och har en massa grejer liggande som är bra för nybörjare är ypperliga grejer att sälja, koraller. lägre djur o.s.v

Det var en trevlig auktion och mycket gods såldes, men för min del så önskar jag MYCKET mera salt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ny på Salt skulle man klart kunna säga.

Var på Bollmora auktionen och ropade in en helt ny (oanvänd) JEBO 180 Hangon Skimmer för 400 spänn. Misstänker att det var ett fynd.

Tanken på auktionen var att de saltvattens prylar som kom in, skulle prioriteras i utropen. Alltså komma först. Allt med tanke på ömtålighet och omsorg. Nu kom grejerna in sent till auktionen, men ropades omgående ut.

Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Bollmora auktionen och ropade in en helt ny (oanvänd) JEBO 180 Hangon Skimmer för 400 spänn. Misstänker att det var ett fynd.

Lasse

JEBO är för mig ett okänt märke, tror inte det finns i Europa. Säkert någon som beställt från USA för att se vad det är. Är det en sådan här du ropade in?

http://www.shopjebo.com/31/jebo_protein_skimmer_180_detail.aspx

Den ser ut ungefär som en Seaclone skummare, så ett kar på runt 100 liter duger den säkert gott till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite synd att det bara blev 7 saltposter men va tusan vi får försöka synas lite mer till nästa auktion och hoppas på att fler vill ta tillfället att köpa o sälja saltrelaterade poster.

Trevlig auktion var det i alla fall helt klart.

Tips och råd på hur vi kan anpassa våra auktioner så det passar även den salt intresserade akvaristen tas tacksamt emot, antingen i detta forum eller till auktion@bollmoraakvarieklubb.org

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp så var det Robin(Tror jag)

Vet att det även knöts lite salta kontakter.

Förhoppningsvis så kommer det att vara mer till höstens auktion, Personligen hoppas jag det iaf, för så kanske jag äntligen har kommit igång med en liten saltisburk.

Jag får öva i sommar när Micke far iväg på semester, Han är mycket modig;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Nu är det dags igen,

lördagen 27:e september 2008 med start 12.00

Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter.

Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja.

Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen.

Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan klockan 10:00-11:45 i Bollmora föreningsgård.

Här är en direktlänk för förbeställning av ettiketter

Förbeställer gör ni genom att e-posta till:

auktion@bollmoraakvarieklubb.org

Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, d.v.s har du inte fått ett svar på din förbeställning, skicka en gång till.

Uppge ditt namn, tel:nr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.

Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr, samt vad det är för typ av konto/bank.

Var är då detta event?

Adressen till Nyboda skola är Pluggvägen 53 C. Tyresö.

Välkomna -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hoppas det, än så länge har jag hört att det är 258 förbokade poster.

Om någon av dessa är salt kan jag inte svara på.

Förra auktionen var den 1:a som vi introducerade "salt" på och det blev tyvärr bara 7 poster, men dessa strök med mkt snabbt.

Flera i klubben har startat "saltburkar" och är nog mer köp än säljsugna :ler:

Vi har haft flera saltföredrag och intresset växer, personligen hoppas jag på att det dyker upp någon säljare av olika "fraggar".

Kul om du kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Äntligen är våren här, eller rättare sagt dags för Bollmora akvarieklubbs stora vårauktion!

Lördagen den 7:e mars i Bollmora föreningsgård

För info se www.bollmoraakvarieklubb.org

Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter. Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja. Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen. Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan kl 10,00 och 11,45 i Bollmora föreningsgård.

Förbeställer gör ni genom att e-posta

auktion@bollmoraakvarieklubb.org

Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, dvs har du inte fått ett svar på din förbeställning så skicka en gång till.

Uppge ditt namn, telenr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.

Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr samt vad det är för typ av konto/bank

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att skicka iväg en ormstjärna på auktionen eftersom den får ADHD varje gång det bjuds på käk! Han stormar fram som en trimmad ångvällt och plöjer över mina små fraglar, sen får jag stå som en arbetare på risfältet i 45 minuter och städa upp efter den j*veln!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...