Gå till innehåll

Solid Works 3D


Black_orphius

Rekommenderade inlägg

Har gjort ett antal ritningar för rörsystem och liknande under ett projektarbete jag gjortde när jag läste till produktionstekniker och nu har jag använd detta program till å rita upp delar till mitt tänkta saltkar.

Man kan hämta hem färdigritade komponenter och delar som finns i verkliga handeln från solids hemsida så man kan spara mycket tid och arbete samt söka på verkliga varor som man sedan kan gå ut å inhandla.

Tycker själv att det är ett mycket användbart program lite krångligt till å börja med men man kommer snabbt på hur det funkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har jobbat många månader med SolidWorks och

jag avråder direkt för att använda detta program av nybörjare.

Det är på tok för komplicerat och avser professionellt CAD arbete,

dessutom kostar programet 60-100.000 sek.

När man väl har gjort något i SolidWorks,

så blir det ruskigt snyggt.....men...men det tar tid och kostar skjortan!

Kolla istället in Google's sketchup som är klart enklare och gratis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inga som hellst förkunnskaper om solid eller CAD program innan jag testade det och visst var det lite krångel innan man fattade vad alla funktioner i programmet användes till men det finns ju böcker till det som till de mesta andra saker.

fick programmet på skiva gratis så det behöver inte kosta ngt.LAGLIG VÄG!

En person vi hade som resurs på utbildningen utformade och byggde egna cad/cam program och har blandannat gjort menyn till solidworks och andra delar i programmet.

kostar heller inget att ladda hem saker från slidworks hemsida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Jag är en nybörjare och har hållit på ca 1 vecka med SW. Jag har tidigare jobbat med CATIA men jag tycker att SW är mycket smidigare och enklare att lära sig än catia. Ni kan kolla vad man har lyckats att framställa efter en veckas träning.

Eftersom jag inte har någon vidare tur med storlek på bifogade filer så skickar jag min photobucket länk istället...

http://s670.photobucket.com/albums/vv66/Lable_2009/mitt%20akvarium/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...