Gå till innehåll

Behöver råd


Rekommenderade inlägg

Hej alla,

någon som kan hjälpa mig eller har någon ide om hur jag ska gå till väga/medecin ?

Samtliga fiska har fått nått angrepp ser inte riktigt ut som prick men de är alldeles knåttriga i "huden"

och min mandarin var den som var hårdast åtgången av detta angrepp och kolade inatt :( det konstiga är att alla fiskarna typ fått det samtidigt..

Tipps och råd motages

"alla fiskarna är pigga med en bra aptit"

och minna värden i karet är bra, sänkte salthalten lite igår

samt UVn går direck i karet nu och inte i sumpen

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

kirurger clowner bluespotted gorby, cleaner wassel

En kirurg samt mandarinen är 2 veckor gammla, mandarinen dog som jag sa

ammonia 0,25 eller 0 tror 0 dock svår läst test :(

Karet har varit igång med invånare sedan januari

ska ta en bild

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej det låter som det som mina fiskar blev angripna av. Jag hade inte medicinerat innan detta hände, men gjorde det för några veckor sedan då fiskarna började dö. Jag har ett litet akvarium och det blev karantän. Efter ungefär en vecka var fiskarna fina i skinnet igen och jag flyttade dom till det stora karet. Nu är alla som nya igen. :ler: Jag körde med Cuprazin från Waterlife. Kostade en hundralapp ungefär.

Hoppas det löser sig för dig.

Lycka till!

Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Misstänker att du har för höga ammoniak och nitrit värden - oodinium och cryptocarion kommer som ett brev på posten på känsliga firrar som kirurger när immunförsvaret och deras slemlager påverkas pga dålig vattenkvalitet.

Om det sedan breder ut sig på alla fiskar trots Uv är det definitivt ett tecken på att alla djur har nedsatt immunförsvar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...