Gå till innehåll

Planering av ny 1400L burk


smulan

Rekommenderade inlägg

Aha okej, då fattar jag! Du ska dosera bak automatiskt ;)

mvh Emil

Hej Emil

Jag hadde tänkt att sam köra omrörare (ZEObak) i ett kylskåp med min WATSON MARLOW 101U (dosierpump) så sköter sig det själv.

En idé som Ted gav mej när jag var uppe i hanns butik i Göteborg.

Och nu kallar han mej galen -skrattar hysteriskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej Stig

Jo dosierpump är styr bar och kan köras i båda riktningarna

Du kan ju även köra Zeostart med en doserpump

Good results were achieved when dosing was done 4 times daily with the aid of a dosing pump. Please keep in mind that a high quality and reliable dosing pump should be used to assure proper dosing amount and error free operation.

http://www.korallen-zucht.de/files/dosing_english.pdf

sidan 12

Har några WATSON MARLOW 101F/R slangpumpar liggandes men tyvärr ej så att den är revisherande funktion så man kan suga tillbaka det hela då den doserat klart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Har letat efter tysta kylare.

Jag har hittat en från S~Filigoi den heter "Big Fliter" den har en kyl-effekt på 820w och den klarar av att sänka temperaturen med 10 grader i ett 1500L akvarium, sen drar den bara 350w med en ljud nivå på bara 64db.

Vet någon gågot om den ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är relativt tyst för en akvariekylare hahaha. Min SK4 jag hade lät som en väldigt begagnad folkvagn när den drog igång. Ett riktigt as som var svår att bortförklara men den höll temperaturen nere varma sommardagar. AC är en lösning. Kyla hela rummet alltså. Har du klurat på det ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är relativt tyst för en akvariekylare hahaha. Min SK4 jag hade lät som en väldigt begagnad folkvagn när den drog igång. Ett riktigt as som var svår att bortförklara men den höll temperaturen nere varma sommardagar. AC är en lösning. Kyla hela rummet alltså. Har du klurat på det ?

AC är en riktigt bra lösning, har beställt en som ska kyla min lägenhet i sommar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på en AC jag med, bor i studentkorridor på solsidan, ingen vent. Jag tror att i många fall är det bättre att kyla ner rummet där karet står än att kyla karet med en kylare (rolig mening haha). En kylare flyttar ju bara värmeenergin från karet ut i rummet. Nackdelen med AC är ju att det kostar hur mycket som helst och drar halva Forsmark.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag frågat om priset hos BioTedMarin på en S~Filigoi "Big Fliter" kylare och Ted han bara ojar sig om att det kommer bli dyrt med en S~Filigoi :nöjd::skrattar: jag har altså lyckats få fart på Ted en gång till .......

-v-Det börjar bli en sport att lyckas med det He He

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en AC kostar dock skjortan att driva.... iaf om vi pratar att den skall stå på dygn efter dygn...

Njae,

Jag kör AC dygnet runt. Bryr mig inte om kost då min komfort är viktigast. Mätte dock upp den förra året. Mätte under ett dygn under en värmebölja (nära 30 ute). Utan AC hade jag haft dryga 30 inne Jag trycker ned det till 21-22 Kyler bara ett rum, men det är ca 40 m2. Den drog då 2.5kW under dygnet. Tycker inte jag var så dyrt. Jag använder en luft/luft värmepump som AC.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag frågat om priset hos BioTedMarin på en S~Filigoi "Big Fliter" kylare och Ted han bara ojar sig om att det kommer bli dyrt med en S~Filigoi :nöjd::skrattar: jag har altså lyckats få fart på Ted en gång till .......

-v-Det börjar bli en sport att lyckas med det He He

HAHAHA Sfiligoi är absolut inte dyra. De har bara förstått sig på att ta rätt pris för sina fina produkter. :-)

Du driver hårt med mej smulan. Värre än vad min flickvän lyckas med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...