Gå till innehåll

T5 och musslor?


watter

Rekommenderade inlägg

Hej:)

Som rubriken säger, hur funkar det att ha musslor under T5?

Jag har sett att Ted har musslor i sitt butikskar med endast T5, men om man har lite högre kar, säg 60 cm högt. Hur klarar dom sig då?

Någon som har erfarenhet av detta?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problemas med lite djup.

Kika här tex.

http://www.hausriff.ch/4534/156972.html

Okej, verkar ju bra :)

Jag har ett j*vla klabb med vad jag ska välja... Jag har både 2*400 w MH här hemma och en 6*80 w t5 armatur. Jag bestämmde mig för att köra på MH för jag gillar helt klart ljuset bättre, men nu börjar det bli varmt igen och jag börja fundera på T5 än en gång... Kommer nog aldrig kunna bestämma mig, håller på o bytar fram och tillbaka här hemma :/

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska nog inte vara några problem. Häng dina 400 Wattare högt och sänk dom långsamt när dom ska upp igen bara.

Yes det får bli nått sånt. Eller skulle man bara sålt iväg MH:n, så när man väll ångra sig igen kostar det för mycket att byta tillbaka, haha! :)

Förresten Ted, vilket datum förväntar du dig att få in reaktorerna?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, okej...men snackar vi månader eller veckor? Tänkte komma upp inom snar framtid och tänkte vi kunde göra bytet då... Men annars får du skicka ner det, så skickar jag bara upp min gamla ;)

mvh Emil

Oj, jättesvårt att svara på det dom åker båt hit.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sanningen är den att jag inte var riktigt beredd på suget efter dessa. Så när alla sprang iväg på en gång så stod jag tom innan jag hann med att beställa nya. Sist tog det lååååång tid. Jag övervägde att ta hit dom med flyg denna gång men hur fina de än är så hade jag aldrig kunnat sälja dem för priset jag vart tvungen att ta ut med de fraktkostnaderna. Så nu blir d båt igen. Den som väntar på nåt gott ..........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej:) Men när du får dom så släng iväg ett pm ;)

mvh Emil

Sanningen är den att jag inte var riktigt beredd på suget efter dessa. Så när alla sprang iväg på en gång så stod jag tom innan jag hann med att beställa nya. Sist tog det lååååång tid. Jag övervägde att ta hit dom med flyg denna gång men hur fina de än är så hade jag aldrig kunnat sälja dem för priset jag vart tvungen att ta ut med de fraktkostnaderna. Så nu blir d båt igen. Den som väntar på nåt gott ..........
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej:)

Som rubriken säger, hur funkar det att ha musslor under T5?

Jag har sett att Ted har musslor i sitt butikskar med endast T5, men om man har lite högre kar, säg 60 cm högt. Hur klarar dom sig då?

Någon som har erfarenhet av detta?

mvh Emil

Det går alldeles utmärkt. Se på mitt kar som exempel:)..2 musslor under "endast" 4 t5.

/JR

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...