Gå till innehåll

Blå Motsvarighet till Acropora Enzmann


wrang

Rekommenderade inlägg

hmm hur jag menar.

Jag har en grön enzmann som jag tycker är grymt snygg med sitt speciella växtsätt

Denna går väll in under kategorin Staghorn?

Så en babyblå enzmann eller liknande med greniga snabba tillväxter

Som denna kanske Acropora gomezi

Acropora%20gomezi%20(blueisch).jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christian: Sen har du en art till som växer likt tumida fast är blå. Jag såg den på Korallen-zucht sist jag var där.

Jag sa till Thomas :

Den köper jag.

Thomas Svarade : den är inte till salu.

Jag sa : Jag sa allt är till salu vad kostar den.

Thomas sa : Den är inte till salu det är korallen jag har i min logga.

KREAAGH en fragg då ???

Senare , senare. stort smile.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christian: Sen har du en art till som växer likt tumida fast är blå. Jag såg den på Korallen-zucht sist jag var där.

Jag sa till Thomas :

Den köper jag.

Thomas Svarade : den är inte till salu.

Jag sa : Jag sa allt är till salu vad kostar den.

Thomas sa : Den är inte till salu det är korallen jag har i min logga.

KREAAGH en fragg då ???

Senare , senare. stort smile.

Ted..nu vet jag vilken korall jag har: pwin sa att detta är jst den blåa korallenzuchtkorall som är med på deras visningsbild!...den kommer alltså ursprungligen från just korallenzucht, o kanske är de därför som just den blir så himla snygg i ditt zeovitkar!:)..(o faktiskt rätt snygg i mitt också:smiley9:)

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Jonas, Den på KZ loggan är mycket rundare på nåt sätt. Ioförsig har jag inte nån större storlek av dem. De kanske kan bli så . hmm

I såna fall var de ju bra att jag inte bytte bort min höger arm mot KZ korallen med Pohl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland så känns det att den färgar ut lite olika, ibland är den mer turkosblå och ibland är den mörkare blå, det kanske är ögonen som spelar mig ett spratt men det känns så. Den lilla till höger har växt lite till ca 10cm hög och det finns en Norrman som vill köpa den, kom med ett bud så kan jag fundera över saken har jag sagt, vi får de om det droppar in något. Tänker inte släppa den för kaffepengar direkt eftersom jag planerar att fragga på den till mig själv så jag får många kolonier av den och även den gröna Enzmanen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är det som en enzmann att har man mycket "skit" i karet så blir det en helt annan färg på korallen

hmm japp nått sådant hadde suttit fint men eftersom du inte är intresserad av en fragg så får jag leta vidare

Eller får jag köpa denna?

post-736-14468915481889_thumb.jpg är det samma som den brevid??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...