Gå till innehåll

picassofisk


jontebgood22

Rekommenderade inlägg

Kör utan sand också för de gillar att rota i sanden och då blir det dimmigt i karet. de biter gärna i LS och när de blir stora är risken att de mal sönder inredningen. Glöm lägre djur då de lever på detta, koraller ingår inte i menyn men deras hårdhänta sätt kan även drabba koraller. Håll näringsfattigt vatten ala` zeovitmetoden eftersom man inte kan ha snäckor som håller rent från alger. Mycket speciell fisk precis som andra tryckare. Verkliga personligheter. Den jag hade kostade 200:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag hoppar denna fisken. hehe tack för svaret. Jag skall visserligen starta upp ett nytt kar som kommer vara 240 eller 300 beroende på vad jag hittar idag. Känns för litet och dessutom som jag får avstå mycket av det jag gillar att se i ett saltvatten för en i mitt tycke visserligen vacker fisk men alldelens för elak liten sak hehe ... kanske ngn ggn i framtiden... när man uppgraderar igen.. :D'

tack för era braiga svar!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en Picasso (tillsammans med två drakar) och det är en mycket kul och vacker fisk !

Alltid nyfiken på allt som händer och äter det mesta.

Jag skulle vilja säga att den äter allt, inkl min gripklo... Den jag har har rensat karet från sniglar och de flesta eremiter, men några eremiter finns kvar. Levande Sten står även på menyn och den blåser ut små moln efter att den tuggat - charmigt kan man tycka! Även om jag nästen kan fånga den med handen (med risk för att bli biten) behåller jag Paublo i karet för han är för festlig....

Vi får se vad jag tycker om ett år då han vuxit till sig...

/Gierth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 år senare...

Har haft min i 4 dagar. Betalade 400kr 

det kommer bli 100kr/dygn! För imorgon spolas den ner. 3 sand sniglar, min vackra sjöborre är snaggad (hoppas han klarar sej) en goby är försvunnen med skelett å allt sen 3 dagar.

 

verkligen en jätte vacker å rolig fisk! Men då får man välja bort ett vackert akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför spola ned den kan du inte lämna tillbaka den eller ge bort den till någon som vill ha den.

Ja! Skänk bort den eller vad som helst! Det är inte fiskens fel att den gör som den ska!
Ha den i sumpen tills nån kan hämta den! Det borde inte komma som en överraskning för dig att den äter det den gör!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

57 minuter sedan, Jimmy Karlsson sa:

Har haft min i 4 dagar. Betalade 400kr 

det kommer bli 100kr/dygn! För imorgon spolas den ner. 3 sand sniglar, min vackra sjöborre är snaggad (hoppas han klarar sej) en goby är försvunnen med skelett å allt sen 3 dagar.

 

verkligen en jätte vacker å rolig fisk! Men då får man välja bort ett vackert akvarium.

 

Att spola ner en levande fisk i toaletten är inte ok. Fisken kan inte rå för att någon går och köper den utan att undersöka om den fungerar eller inte i akvariet den är tänkt att bo i.

Lämna tillbaks den till affären där du köpte den, det är ett liv vi pratar om.

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

58 minuter sedan, Jimmy Karlsson sa:

Har haft min i 4 dagar. Betalade 400kr 

det kommer bli 100kr/dygn! För imorgon spolas den ner. 3 sand sniglar, min vackra sjöborre är snaggad (hoppas han klarar sej) en goby är försvunnen med skelett å allt sen 3 dagar.

 

verkligen en jätte vacker å rolig fisk! Men då får man välja bort ett vackert akvarium.

Mmm, o precis de här nackdelarna kan man ju lätt läsa sig till innan man skaffar en, och har man missat det så är det nog som sagt bättre att finna en annan ägare. Förmodar att "nedspolningen var ett skämt. För tycker man att en fisk som transporterats hit från Fiji sedan ska hamna i toaletten så... ja jag vet inte isf tycker jag nog man bör överväga om man ska ha ett kar överhuvudtaget ifall man anser det vara OK.

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns mig veterligen bara 3 "revsäkra" tryckare : ringens, aeromarignatus och mentho.

Niger brukar också nämnas i sammanhanget, men det gäller nog i så fall bara mycket små exemplar.

Ingen av  de övriga tryckarmodellerna  har i ett revakvarium att göra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...